logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۷۵۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
روایت نماینده سابق زنجان از اتفاقات مجلس دهم؛

وقف‌چی: نمایندگان مجلس دهم سراتو گرفتند/ برخی نمایندگان مجلس دهم به اجبار دولت سوالات و امضای خود را پس می‌گرفتند

وقف‌چی:-نمایندگان-مجلس-دهم-سراتو-گرفتند-برخی-نمایندگان-مجلس-دهم-به-اجبار-دولت-سوالات-و-امضای-خود-را-پس-می‌گرفتند
نماینده زنجان در مجلس دهم با اشاره به اتفاقات مجلس دهم گفت: نمایندگان مجلس دهم سراتو گرفتند که بنده نیز جزو کسانی بودم که خودرو سراتو را دریافت کردم.

علی وقف چی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به ریشه برخی چالشهای بزرگ در کشور اظهار کرد: یکسری عوامل باعث شده تا چالهشای بزرگی به وجود آمده است،  بروز این چالشهای بزرگ فاصله بین مسئولین و مردم را افزایش داده است. 

وی با اشاره به اینکه ما بارها در مجلس گفتیم که فاصله حقوق و مزایا بین کارکنان دولت بیش از دو برابر نباشد، ابراز کرد: در مجلس دهم بارها این موضوع را فریاد زدیم اما آن مجلس نسبت به این موضوع و تبعیض موجود ورود جدی نداشت. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دهم با بیان اینکه تبعیض پرداخت بین کارمندان دولت انگیزه را از آنها گرفته است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که خلاهای قانونی برطرف نشده ما این مشکلات را خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه خودرویی که در مجلس دهم به بنده و سایر نمایندگان دادند سراتو بود، ابراز کرد: 60 میلیون را اول پرداخت کردیم و 30 میلیون مابقی نیز قسط بندی شد. 

وقف‌چی با اشاره به اینکه در مجلس دهم انواع مختلف غذاها را می‌دادند که باعث ناراحتی برخی از نمایندگان شد، افزود: حتی بین کارکنان مجلس و نمایندگان تبعیض وجود داشت یعنی غذاها هم  از نظر تنوع و هم از نظر کیفیت فرق داشت که با پافشاری برخی نمایندگان تنها در یک سال مانده به پایان مجلس این رویه اصلاح شد و تنوع غذایی به دو نوع رسید. 

وی با اشاره به اینکه تبعیض‌ها در کشور باید برداشته شود، بیان کرد: وزارتخانه‌هایی وجود دارند که بهترین امکانات رفاهی را دارند و در مقابل برخی وزاتخانه‌ها امکاناتی ندارند. اینها را ما در زمان حضور در مجلس به عینه مشاهده کردیم. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید شرایطی را فراهم کند تا بهانه از دست نماینده گرفته شود، اظهار کرد: اگر امکانات به صورت شفاف در اختیار نماینده قرار گیرد، همه چیز مشخص و واضح خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق معاونین پارلمانی وزرا و رئیس جمهور دنبال برطرف کردن خلاهای قانونی نبودند، گفت: معاون پارلمانی وزاری دولت روحانی و حتی معاون پارلمانی خود رئیس جمهور دنبال پس گرفتن امضاهای استیضاح، سوال از رئیس جمهور و وزار بودند، این شرایط در مجلس دهم واقعا آزار دهنده بود و بنده نیز از این موضوع ناراحت بودم. 

وقف‌چی تصریح کرد: به فرض مثال در موضوع سوال از رئیس جمهور که در مجلس دهم اتفاق افتاد، نمایندگان به اجبار دولت سوالات و امضای خود را پس می‌گرفتند. در استیضاح وزیر کشور ما که امضایمان را پس نگرفتیم عاقبت به مشکل خوردیم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در مجلس دهم در مسیر استیضاح وزیر یا سوال از وزیر و رئیس جمهور اتفاقات زیادی می‌افتاد، گفت: اتفاقاتی در این بین می‌افتاد که باعث حذف موضوع سوال واستیضاح می‌شد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید قانونی تصویب شود تا مانع عقب نشینی نماینده شود، گفت: باید اتمام حجتی شود تا بعد از امضا یا سوال کسی نتواند آن را پس بیگرد. 

وی با بیان اینکه باید مسیرهای تبلیغات نادرست بسته شود، تصریح کرد: نماینده ای که هزینه میلیاردی داشت دنبال مسائل دیگر خواهد رفت. 

وقف‌چی بیان کرد: در مجلس دهم حرف و حدیث‌هایی در مورد پس گرفتن امضاها و سوالات بود، یعنی پشت پرده‌هایی ایجاد شد که باعث این پس گرفتن امضاها شده بود. 

وی در پایان در مورد تحصیل فرزندش در خارج از کشور نیز گفت: فرزند بنده از رانتی استفاده نکرد، معدل فرزندم نزدیک 20 بود و در ایران به پزشکی قبول نشد و به خاطر این هشت ماه در خارج از کشور تحصیل کرد و وقتی که قیمت ارز بالا رفت به ایران برگشت. //س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر