logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۷۵۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

کتابرسان‌های سیار در مناطق روستایی، کودکان و نوجوانان را استعدادیابی می‌کنند

کتابرسان‌های-سیار-در-مناطق-روستایی،-کودکان-و-نوجوانان-را-استعدادیابی-می‌کنند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به کتابرسان‌های سیار مستقر در مراکز کانون در شهرستان‌ها گفت: این کتابرسان‌ها روستاهای تا شعاع 40 کیلومتری آن شهر را مورد بررسی و شناسایی قرار داده و با حضور در روستاها در کنار معرفی کتاب و سایر فعالیت‌های فرهنگی به استعدادیابی کودکان و نوجوانان در بخش‌های فرهنگی و هنری نیز می‌پردازند.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کتابرسان‌های کانون پرورش فکری، روستاها را از نظر تعداد خانوار، تعداد دانش‌آموز و درصد محرومیت، شناسایی کرده و هر روز به یک روستا می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی کتاب، آموزش سفالگری، پخش فیلم، شعرخوانی، آموزش نقاشی، انجام بازی‌های کودکانه و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله مواردیس است که توسط کتابرسان‌ها در روستاها انجام می‌شود.

نوری با اشاره به فعالیت یک کتابرسان پستی در سطح استان علاوه بر کتابرسان‌های سیار افزود: روستاهایی که کتابرسان‌های سیار نمی‌توانند مراجعه کنند، کتابرسان پستی، کتاب‌های کودکان و نوجوانان را در داخل پاکت‌هایی گذاشته و به آن روستاها ارسال می‌کند که فرد مورد نظر ضمن مطالعه کتاب، خلاصه آن و سایر موارد و تحلیل‌ها را در برگه‌ای نوشته و دو هفته بعد همراه با کتاب، برگشت می‌دهد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها پس از برگشت در اختیار یک روستای دیگر قرار می‌گیرد و از این طریق، تبادل نظری در مسائل مختلف اتفاق می‌افتد و ارتباطات عاطفی خوبی در بین کودکان روستاهای مختلف برقرار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: 17 مرکز ثابت، 13 کتابرسان سیار و یک کتابرسان پستی در سطح استان فعالیت می‌کنند و اعضای این کانون نیز بین 6 تا 18 ساله هستند.

وی اظهار داشت: مهدکودک‌ها در گذشته در اختیار آموزش و پرورش بود که به بهزیستی واگذار شد اما مجدد، صحبت‌هایی مطرح است که مدیریت مهدکودک‌ها دوباره به آموزش و پرورش برگردد.

نوری با بیان اینکه این موضوع فعلا در حد حرف است، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد و مدیریت مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش برگردد قطعاً مدیریت آن‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود و می‌توان فعالیت‌های فرهنگی متنوعی در این رابطه انجام داد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر