logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۷۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان:

ورزش و جوانان باشگاه‌داران را برای دریافت تسهیلات کرونایی به بانک‌ها معرفی کند/ بانک‌ها موظف‌ به اجرای ابلاغیه هستند

ورزش-و-جوانان-باشگاه‌داران-را-برای-دریافت-تسهیلات-کرونایی-به-بانک‌ها-معرفی-کند-بانک‌ها-موظف‌-به-اجرای-ابلاغیه-هستند
دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به ارائه وام به باشگاه‌داران در استان زنجان گفت: ورزش و جوانان باید باشگاه‌داران را برای دریافت تسهیلات کرونایی به بانک‌ها معرفی کند.

حسن دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد پرداخت وام کرونا به واحدهای آسیب دیده از این بیماری اظهار کرد: در استان زنجان پرداخت تنها دو بانک زیر 50 درصد است.

وی تصریح کرد: در این باره با این دو بانک مذاکرات لازم انجام شده که در نحوه پرداخت وام تسهیل گری لازم را اتخاذ کنند.

دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با تاکید براینکه بقیه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونا مشکلی ندارند عنوان کرد: برخی از اصناف به خاطر نرخ و مبلغ وام استقبال نکردند.

وی گفت: اگر وام گیرنده‌ای در اخذ وام تسهیلات کرونا مشکلی داشته باشد شخصا به موضوع وارد شده و همه موارد را مورد بررسی قرار می‌دهم.

دادگر با تاکید براینکه در کل موضوعی که در ارائه تسهیلات مطرح است عدم استقبال از سوی واحدهای صنفی است ابراز کرد: برخی میزان تسهیلات در نظر گرفته شده را مطلوب نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کرونا برای هر کارگر یک واحد صنفی 16 میلیون تومان در نظر گرفته شده است عنوان کرد: سقفی برای تسهیلات در نظر گرفته نشده و هر چقدر تعداد کارگران بیشتر باشد میزان تسهیلات نیز افزایش می‌یابد.

دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان در مورد ارائه تسهیلات برای باشگاه‌های وزرشی نیز بیان کرد: باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا ورزش و جوانان بررسی کند که آیا باشگاه‌‌داران می‌توانند ثبت نام کنند یا نه؟ اگر باشگاه‌داری نتواند در سیستم ثبت نام کند بانکی مقصر نیست باید ورزش و جوانان به این موضوع ورود کرده و در سیستم باشگاه مورد نظر را پذیرش کند.

وی با بیان اینکه باید باشگا‌ه‌هایی که متضرر شدند توسط ورزش و جوانان به بانک‌ها معرفی شوند خاطر نشان کرد: اگر کسی نتواند در سیستم برای اخذ وام مراجعه کند باید به دستگاه مربوطه یا اداره کار مراجعه کرده تا به بانکها معرفی شوند.

وی در پاسخ به مطرح شدن موضوعی مبنی براینکه برای دریافت وام کرونایی باید هفت خان رستم را رد کرد گفت: این موضوع کلی گویی است و به هیچ عنوان این موضوع را نمی‌پذیرم و باید به صورت مصداقی موارد را بررسی کرد.

دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به اینکه گاها تخلفاتی نیز از سوی برخی بانک‌ها داشتیم افزود: برخی از بانک‌ها برای وام‌های 16 میلیون تومان ضامن خواستند که ورود کرده و مشکل را برطرف کردیم.

وی با تاکید براینکه اگر مشکلی در ارائه تسهیلات ایجاد شود قطعا ورود کرده و موضوع را بررسی می‌کنیم عنوان کرد: بیشتر مشکلاتی که ما در ارائه وام‌ها کرونایی داریم بر سر وام‌های کمتر از 16 میلیون تومان است که برخی‌ها به دلیل نرخ و میزان وام استقبال نمی‌کنند و گاهی هم مشاهده می‌شود که بانک ها از وام گیرنده ضامن درخواست می‌کنند.

دادگر با تاکید براینکه بانک‌ها موظف هستند در چارچوب ابلاغیه‌ در مورد چک برگشتی، ضامن، معوقات و غیره عمل کنند عنوان کرد: کسی اگر مدعی این است که مراجعه کرده و این کارها در بانک‌ها رعایت نمی‌شود می‌تواند گزارشات خود را به ما اعلام کند که در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر