logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۷۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

فعالیت جدی حدود ۷ مجموعه در تولید واکسن کرونا در کشور/ نیتی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارم

فعالیت-جدی-حدود-۷-مجموعه-در-تولید-واکسن-کرونا-در-کشور-نیتی-برای-حضور-در-انتخابات-ریاست-جمهوری-ندارم
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص حرف و حدیث‌های مطرح شده مبنی بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: اهل سیاسی کاری نیستم و نیتی در این باره ندارم.

به گزارش موج رسا; سورنا ستاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه در سطح کشور در حوزه تولید واکسن اتفاقات بسیار خوبی افتاده است اظهار کرد: با حضور رئیس جمهور شاهد افتتاح تولید چند واکسن‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید واکسن‌های انسانی شرکت‌های خوبی را داریم که در این حوزه فعالیت دارند.

ستاری با تاکید براینکه تمام تلاش ما این است که رقم قابل توجهی از واکسن‌های آنفولانزا را توسط یکی از شرکت‌ها تولید کرده و وارد بازار کنیم بیان کرد: در مورد واکسن کرونا نیز ۶ تا ۷ مجموعه به صورت جدی فعال هستند که نتایج فعالیت آنها قاعدتا باید از طرف وزارت بهداشت اعلام شود.

وی در مورد بازگشت نخبگان عنوان کرد: در دو سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند و روند برگشت نخبگان بعد از بیماری کرونا افزایش داشته که در مرداد ماه امسال تعداد بازگشت نخبگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیشتر این نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان مشغول بکار می‌شوند ابراز کرد: بیش از یک سوم این افراد نخبه علاوه بر اینکه عضو هئیت علمی دانشگاه‌ها می‌شوند در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص تولید داروی کرونا خاطر نشان کرد: دارویی که درمان قطعی کرونا باشد را هنوز نتوانستیم تولید کنیم اما بسیاری از داروهایی که در درمان این بیماری موثر هستند در داخل کشور تولید می‌شود.

ستاری در ادامه با تاکید براینکه برای شرکت‌های دانش بنیانی که در اثر بیماری کرونا آسیب دیدند تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است افزود: در شرایط کرونا خیلی از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه‌های اینترنتی فعالیت داشتند رشد چندین برابری داشته اما در برابر آن شرکت‌هایی هم که در حوزه گردشگری و حمل و نقل فعالیت می‌کردند اتفاق خوبی برای آنها نیفتاد به همین دلیل برای این شرکت‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات زیر ساختی پارک علمی و فناوری استان از وظیفه دولت است ابراز کرد: در سطح کشور ۵ هزارو ۳۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که میزان فروش این شرکت‌ها امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود و در حال حاصر نیز ۴۱ شرکت دانش بنیان در تابلو بورس فعال هستند که ارزش گذاری آنها حدود بالای ۲۵۰ میلیارد تومان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد تامین مکان مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان بیان کرد: حل این مشکل به همت مسئولان استانی برمیگردد و ما می‌توانیم کمک‌های مالی مورد نیاز را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز تصمیمات مهمی برای استان گرفته شد افزود: حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نیازمند این است که همه مدیران عزیز استانی کمک کنند.

ستاری با تاکید براینکه خوشبختانه در چند سال گذشته ما با کاهش مهاجرت نخبگان را از کشور داشتیم عنوان کرد: کسی فرار مغزها را نفی نمی‌کند، این موضوع وجود دارد اما آمار و ارقامی که در این خصوص ارائه می‌شود آمارهای بزرگ نمایی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در خصوص حضورشان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ افزود: ما اهل این سیاسی کاریها نیستیم و چنین نیتی نداریم. //ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر