logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۷۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

لج و لجبازی در بازار سرمایه مشهود است/ بازار سهام قبل از تزریق نقدینگی نیازمند تزریق اعتماد و امید است

لج-و-لجبازی-در-بازار-سرمایه-مشهود-است-بازار-سهام-قبل-از-تزریق-نقدینگی-نیازمند-تزریق-اعتماد-و-امید-است
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: لج و لجبازی در بازار سرمایه مشهود است.

حسین محمودی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه روز گذشته با افت نسبتا زیادی روبرو بود به طوریکه شاخص کل 54 هزار 900 واحد و شاخص هم وزن 5380 واحد افت کرد.

وی با بیان اینکه ارزش صف های فروش 12 هزار و 200 میلیارد تومان بود، ابراز کرد: 440 شرکت روز گذشته صف فروش بودند و 50 شرکت نیز صف خرید داشتند که ارزش صفهای خرید 1100 میلیارد تومان بود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان روزهای نامناسبی را پشت سر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: اعتماد به بازار بسیار کاهش پیدا کرده و بایستی قبل از تزریق نقدینگی به صندوق توسعه و تثبیت بازار به صندوق توسعه و تثبیت اعتماد مردم، اعتماد و امید تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم تا تصمیمات اخذ شده روز شنبه برگشت داده شود، گفت: یک لج و لجبازی شکل گرفته و معترضین صفهای فروش را تشکیل دادند و سازمان هم قصد اصلاح تصمیم خود را ندارد.

محمودی اصل با بیان اینکه موضوع یک درصد صندوق توسعه که در فاز اول 10 هزار میلیارد تومان است به زودی تزریق می‌شود، افزود: از 10 مهر ماه بحث بازار گردانی مطرح شده و انتظار این است که با بازار گردانی قوی بازار سرمایه بتواند جان بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه اوراق اختیار فروش تبعی تنها توسط 120 شرکت منتشر شده و از طرفی با توجه کم بودن حجم آن، ما نگران این هستیم که آن بازار گردانی مورد انتظار اتفاق نیفتد یا زمان طولانی تری را طلب کند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بازار سهام از لحاظ ارزش بنیادی و گزارشهای 6 ماهه شرکتها مشکل خاصی ندارد، اظهار کرد: مشکل اصلی ایجاد ترس و عدم اعتماد به بازار است که امیدواریم با تدابیر مناسب اعتماد به بازار برگردد.

وی تصریح کرد: انتظار این است که طی امروز و فردا برخی سهم ها به تعادل برسند.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر