logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۷۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش؛

وضعیت موجود؛ نتیجه حمایت اصلاح‌طلبان از دولت «تدبیر و امید»

وضعیت-موجود؛-نتیجه-حمایت-اصلاح‌طلبان-از-دولت-«تدبیر-و-امید»
پروژه طلاق سیاسی اصلاح طلبان بعد از هفت سال از اعتدالیون نه تنها عملی نیست بلکه هزینه هایی که عملکرد دولت های روحانی برای کشور دارد به هیچ وجه از گردن اصلاح طلبان ساقط نمی شود و این جریان سیاسی در مشکلات کشور با دولت روحانی شریک است.

به گزارش موج رسا; اصلاح طلبان هر از چند گاهی که فشار انتقاد افکارعمومی نسبت به آنها افزایش می یابد پروژه «عبور» را کلید می زنند. 

عباس عبدی تئورسین سیاسی این جریان که مبدع نظریه «عبور از خاتمی» است حالا در روزنامه اصلاح طلب اعتماد دم از استعفای حسن روحانی می زند. موضوع بسیار جالب توجه این است که اصلاح طلبان در دو انتخابات سال 92 و 96 به طور تمام قد پشت سر روحانی قرار گرفتند و در دولت های یازدهم و دوازدهم بسیاری از نیروهای اصلاح طلب در کابینه حضور داشته و دارند. 
 
از جمله اصلاح طلبان مطرحی که در دولت روحانی پستی هفت ساله داشته است «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی یعنی فرد دوم دولت است که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به عنوان کاندیدای پوششی برای حمایت از روحانی به این کارزار ورود کرد و در مناظرات تلویزیونی هم به حمایت و پشتیبانی از روحانی پرداخت.
 
حالا اصلاح طلبان از زبان عباس عبدی پروژه «طلاق سیاسی» را کلید زده اند و وی در روزنامه اعتماد می نویسد: «  متاسفانه در ایران استعفا هم به سرنوشت طلاق دچار شده است. هر زوجی که طلاق می‌گیرند، حتما باید با دشمنی و نفرت و کینه‌ورزی و بدگویی حتی زد و خورد و دعوا همراه باشد، در حالی که می‌توان دوستانه هم طلاق گرفت، اگر دو نفر متوجه شدند که به هر علتی نمی‌توانند با یکدیگر زندگی کنند می‌توانند دوستانه و مدنی از یکدیگر جدا شوند. استعفای دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا را به یاد بیاوریم؛ هنگامی که رفراندوم برگزیت رای آورد، خیلی راحت و مدنی استعفا داد و خانم ترزا می‌ جانشین او شد. این استعفاها اعتراضی نیست، بلکه راهگشا است.»
 
 
این درحالی است که پروژه طلاق سیاسی اصلاح طلبان بعد از هفت سال از اعتدالیون نه تنها عملی نیست بلکه هزینه هایی عملکرد دولت های روحانی برای کشور در بر داشته به هیچ وجه از گردن اصلاح طلبان ساقط نمی شود و این جریان سیاسی در مشکلات کشور با دولت روحانی شریک است. 
 
از سوی دیگر از حمایت های انتخاباتی و نیروهایی که امروز در کابینه دولت هستند و لیبرال هایی چون « سید عباس آخوندی» که وضعیت مسکن امروز کشور به سبب ترک فعل وی است، راهبردی که دولت روحانی در این بیش از هفت سال فعالیت خود دنبال کرد یک راهبرد اصلاح طلبانه بوده است.
 
درواقع وضعیت موجود به سبب راهبرد اصلاح طلبان است. بنابراین به هیچ عنوان حتی اگر روزنامه اصلاح طلب کناره گیری رئیس جمهور را در تیتر یک خود عنوان کند باعث نمی شود که هزینه های این موضوع از گردن اصلاح طلبان ساقط شود. با این حال تلاشی کاملا ناکام از اصلاح طلبان برای جداسازی و طلاق سیاسی از اعتدالیون در این پروژه بعد از پروژه «رحم اجاره‌ای» شکل گرفته است که به هیچ وجه در میان افکارعمومی پذیرفته شده نیست و این سیاست جریان اصلاحات نیز ناکامی دیگر در کارنامه کاری این جریان سیاسی ثبت می کند. 
 
منبع: راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر