logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۷۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

مطالبات گندمکاران استان زنجان تا پایان این هفته پرداخت می‌شود

مطالبات-گندمکاران-استان-زنجان-تا-پایان-این-هفته-پرداخت-می‌شود
معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه 20 درصد مطالبات گندمکاران که حدود 160 میلیارد تومان بوده که هنوز پرداخت نشده است گفت: تا پایان هفته همه مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان خرید گندم در استان زنجان اظهار کرد: براساس دستورالعمل اعلام شده هنوز خرید تضمینی گندم انجام می‌شود اما با توجه به اینکه قیمت 4 هزار تومان برای خرید سال آینده اعلام شد بار روانی آن بر خرید تضمینی تاثیر گذاشت.

وی با تاکید براینکه قیمت گندم در بازار آزاد بالاتر از خرید تضمینی شده است خاطرنشان کرد: کشاورزان به فروش گندم خود در بازار آزاد راغب‌تر شده و در حال حاضر عملا خرید تضمینی گندم در استان زنجان اتفاق نمی‌افتد.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: مشکلات کودشیمیایی کشت گندم را با مشکلاتی زیادی مواجه کرده که در حال حاضر قیمت کود فسفاته که برای کشت گندم استفاده می‌شود به 400 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز 320 هزار تن خرید تضمینی و نزدیک به 35 تن نیز توافقی انجام شده است ابراز کرد: اگر وضعیت همین طور ادامه داشته باشد و کشاورزی نسبت به تحویل گندم‌های خود اقدام نکند مراکز خرید تا 15 مهر ماه بسته می‌شود.

رحمنی با تاکید براینکه در پرداختی‌ها نیز هنوز 20 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است عنوان کرد: مسئولان کشوری در پاسخ به پیگیری‌های انجام شده قول پرداخت همه مطالبات را تا پایان این هفته دادند.

وی گفت: کل مطالبات گندمکاران 813 میلیارد تومان است که از این میزان تقریبا 650 میلیارد آن پرداخت شده و حدود 160 میلیارد تومان پرداخت نشده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر