logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۷۴۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

کم‌کاری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید/ مشکلات کشور با روحیه دفاع مقدس قابل حل است

کم‌کاری-در-انتقال-فرهنگ-دفاع-مقدس-به-نسل-جدید-مشکلات-کشور-با-روحیه-دفاع-مقدس-قابل-حل-است
عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید بگوییم که متاسفانه آنگونه که باید فرهنگ دفاع مقدس به جامعه، به ویژه جوانان و نسل جدید و مدیران و مسئولان منتقل نشده و در این راستا کم کاری و قصور صورت گرفته است.

به گزارش موج رسا; محمد اسماعیلی با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ اسلامی بوده که بر اساس آموزه های دینی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند از روی احساس وظیفه و تکلیف نسبت به دین اسلام و انقلب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشته و برای ادای دین و عمل به وظیفه دینی خود پیشگام شدند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رزمندگان اسلام هشت سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب خاک ما در اختیار دشمن قرار گیرد، اضافه کرد: دشمنی که با همه امکانات برای تسخیر کشور ما آمده بود در اهداف خود ناکام ماند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم بعثی و همه کشورهای حامی آن دچار خسارات سنگینی شدند، یادآور شد: در این دوران فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شکل گرفت، فرهنگی که باید اعتراف کنیم که متاسفانه آنگونه که باید به جامعه، به ویژه جوانان و نسل جدید و مدیران و مسئولان منتقل نشده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ دفاع مقدس در میان سطوح مدیریتی و مسئولان منتقل شده بود در حال حاضر کشور دچار مشکلات مختلف نبود، ادامه داد: به هر حال در این راستا کم کاری و قصور صورت گرفته و باید تلاش شود که این فرهنگ دوباره به جامعه بازگردد.

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در بخشی از جهان نفوذ کرده و فراتر از مررزهای ما رفته است و نابودی داعش نشات گرفته از همین فرهنگ بود، افزود: امروز جوانان سایر کشورها این فرهنگ را الگوی خود قرار داده و دفاع مردم لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و ... بر اساس همین فرهنگ دفاع مقدس است.

کارشناس مسائل دفاعی تاکید کرد: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت و در مجموع فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان و خانواده ها به ویژه مدارس ترویج یابد.

نه وار نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر