logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۷۴۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
ما ملت امام حسینیم؛

غلبه بر کرونا با کمکی از نوع دوران دفاع مقدس/ اینجا حرف از پای کار بودن است

غلبه-بر-کرونا-با-کمکی-از-نوع-دوران-دفاع-مقدس-اینجا-حرف-از-پای-کار-بودن-است
ملت همیشه در صحنه و مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در صحنه‌های مختلف، اتحاد و یکپارچگی خود را نشان داده و فعل خواندن را در نوع‌دوستی، احساس مسئولیت و کمک برای خروج از بحران در تمام برهه‌ها نشان داده‌اند و همانگونه که دوران دفاع مقدس از پشت جبهه‌ها رزمندگان را یاری می‌کردند امروز نیز با کمک‌های مومنانه و مشارکت در سایر موارد برای شکست کرونا همدل و واحد شده‌اند.

به گزارش موج رسا; اگر گذری در طول تاریخ بکنیم، می‌بینیم در هر جایی که مردم، حضور داشته‌اند هم کارها به خوبی پیش رفته و هم حکومت‌ها موفق بوده‌اند. کشور خودمان را مثال بزنیم؛ از نهضت انقلاب اسلامی بگیرید تا دوران دفاع مقدس و در ادامه از جشن‌هایی مثل شور عاطفه‌ها بگیرید تا انواع و اقسام بلاها مانند سیل و زلزله تا امروز که به نهضت کرونا رسیده‌ایم، همواره حضور متحدانه مردم در صحنه سبب رفع مشکل و در نهایت، پیروزی در آن عرصه شده است.

وجود دولت به عنوان نهاد حاکمیتی نیز در پیشبرد امور، موثر بوده اما متاسفانه گاهی دولت‌ها نیز نخواسته و یا نتوانسته‌اند که برای مبارزه با بحران به‌وجودآمده، کمک کنند و این مردم بودند که حضور، نوع‌دوستی و احساس مسئولیت داشته و به‌رغم شرایط سخت و دشوار از جمله گرانی و تورم افسارگسیخته با وحدت، همدلی و کمک‌های خود توانسته‌اند کشور را از بحران‌های مختلف عبور دهند.

 

 

** کمک به رزمندگان در پشت جبهه‌ها

در هفته دفاع مقدس قرار داریم و بارها شنیده شده که ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی از هیچ تلاش و فعالیتی برای پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان قسم‌خورده، دریغ نکردند و هر آنچه در توان داشتند را به منصه ظهور گذاشتند. جنگ و مبارزه رزمندگان در خط مقدم، ظاهر قضیه بود اما پشتیبانی از جبهه و تدارکات برای رزمندگان سرافراز نیز دست کمی از آن نداشت و این مردم بودند که در پشت جبهه‌ها رزمندگان را یاری می‌کردند. ملت از پول نقد، اموال و دارایی خود، وسایل و تجهیزات مورد نیاز رزمندگان را تامین می‌کردند؛ برخی در دوختن لباس برای رزمندگان، برخی در تدارکات برای رزمندگان، برخی در واحدهای امدادی، برخی در رسیدگی به سالمندانی که فرزندانشان در جبهه‌ها بودند و خلاصه اینکه با روش‌های مختلفی سعی در کمک به رزمندگان بودند و هر یک، قدمی برای پیروزی برمی‌داشتند و در واقع می‌توان گفت وحدت، همدلی و یکپارچگی ملت ایران، یکی از رموز موفقیت رزمندگان در جنگ تحمیلی 8 ساله بود و تمام ملت، یک هدف را دنبال می‌کردند.

 

دوران دفاع مقدس را می‌توان تجلی بارز ایثار، فداکاری، همکاری، همیاری، وحدت یکپارچگی ملت ایران دانست که مردم در شهرها و روستاهای مختلف، تمام همت و تلاش خود را برای پشتیبانی هرچه بیشتر و بهتر از رزمندگان اسلام به کار بستند و با كمك‌های نقدی و غیرنقدی خود، بخشی از نیازمندی‌های جبهه‎های جنگ را به عهده گرفتند. این كمك‎ها به شیوه‎های مختلفی به جبهه‎ها سرازیر می‎شد و مردم با این کار خود، پشتيبان رزمندگان بودند.

 

** مردم خسته نمی‌شوند

با گذشت زمان و وقوع بحران‌های بعدی نیز مشاهده شده که همواره مردم بودند که با کمک‌های مختلف خود سعی در کمک به آسیب‌دیدگان و خروج آن‌ها از بحران داشته‌اند. در زلزله‌ها و سیل‌های مختلفی که رخ داده، مردم خونگرم ایران از نقاط مختلف کشور، دست به دست هم داده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در کنار گروه‌های جهادی که از بین همین مردم، تشکیل شده را برای کمک به آسیب‌دیدگان اعزام می‌کنند.

 

** دیروز در برابر رژیم منحوس؛ امروز در برابر ویروس منحوس

همت والای مردم ایران‌زمین در کمک به همنوعان خود و کمک برای خروج از بحران به جبهه و جنگ محدود نبوده و حتی با گذر از سیل‌ها و زلزله‌ها و امروز به ویروس کرونا رسیده است. در شرایطی که تورم افسارگسیخته، گرانی، بیکاری، کمبود درآمد و مشکلات معیشتی، مردم را غَرق در خود کرده اما باز هم این همت مردم است که به‌رغم تمام مشکلات و سختی‌ها به یاری یکدیگر شتافته است. امروز کادر بهداشت و درمان و تمام تلاشگران حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه و جنگ با بیماری کرونا قرار داشته و نقش رزمندگان دفاع مقدس را ایفا می‌کنند و مردم مومن و ولایی که ادامه‌دهنده راه همان مردان و زنان دوران جنگ تحمیلی هستند امروز نیز به اَنحای مختلف برای کمک به مدافعان سلامت و همچنین برای کمک به همنوعانی که درگیر این بیماری هستند، سر از پا نشناخته و شب و روز در تلاش هستند که این نشانگر غیرت، نوع‌دوستی، احساس مسئولیت و اتحاد ملت ایران است و به امید خدا همانند دفاع مقدس در این جنگ نیز پیروز خواهد شد.

 

** کمک‌های نقدی و غیرنقدی

یکی از آسیب‌های بسیار مهم کرونا تعطیلی و یا کسادی بسیاری از کسب و کارها و متعاقب آن کاهش درآمد و مشکلات معیشتی بوده که در این شرایط، برخی از مردم با کمک‌های نقدی و برخی دیگر با کمک‌های غیرنقدی به موسسات خیریه و یا نزدیکان خود که دچار مشکل شده‌اند، سعی می‌کنند مرهم و التیامی برای زخم‌ها باشند اما این تمام ماجرا نیست و بسیاری از این مومنان انقلابی در سنگرهای دیگر که امروز نام پویش را به خود گرفته، همدلی می‌کنند؛ برخی در دوختن ماسک در قرارگاه‌های جهادی و واحدهای مختلف بسیج مردمی، برخی در بخشیدن اجاره‌بهای منزل و مغازه، برخی در پخت و توزیع غذای مومنانه، برخی در ضدعفونی کردن معابر و برخی دیگر نیز از مهارت خود در این زمینه استفاده کرده و برای مبارزه با کرونا استفاده می‌کند که نمونه آن افرادی هستند که دیروز در میدان نبرد با رژیم بعثی، امدادگر و بهیار بودند و امروز نیز به‌رغم بازنشستگی، دوباره به میدان نبرد آمده و در نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی انجام وظیفه می‌کنند.

 

** شکوه کمک مومنانه در یوم‌العباس

جلوه شکوه کمک‌های مومنانه زنجانی‌ها در هشتم محرم (یوم‌العباس) به نمایش در آمد. روزی که بیش از 110 هزار بسته معیشتی با کمک‌های مردمی و نهادهای مختلف در سطح استان تامین و برای توزیع در بین نیازمندان به شهرستان‌های استان ارسال شد تا در این شرایط سخت کرونایی و مشکلات معیشتی، کمک‌حال نیازمندان و مستحقان باشد.

 

** ۶۰ میلیارد تومان کمک‌ نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به آسیب‌دیدگان کرونا جمع‌آوری شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از طریق مشارکت‌های مردمی توسط خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد، پویش‌های مردمی و کمک‌های مومنانه برای کمک به مراکز بهداشتی و درمانی در جهت کنترل بیماری کرونا و حمایت از آسیب‌‌دیدگان از این بیماری و اقشار آسیب‌پذیر، جمع‌آوری شده است.

مسیح‌اله سلطانی اظهار داشت: بیش از 27 میلیارد تومان از این کمک‌ها توسط پویش‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین جمع‌آوری شده در حالی که بسیاری از کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز به دلیل نیت متولیان به هیچ عنوان ثبت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های مومنانه نیز به ارزش 33 میلیارد تومان برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر وآسیب‌دیدگان از بیماری کرونا بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: 390 تشکل مردمی و خیریه و بیش از 100 پویش مردمی در سطح استان فعالیت دارند که در کنار این‌ها 1300 هیات مذهبی ثبت‌شده و 250 کانون سلامت محلات وجود دارد که با احتساب سایر کانون‌های قرآنی و فرهنگی در مجموع بیش از 2500 تشکل اجتماع‌محور در سطح استان زنجان به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد جمعیت استان در این خیریه‌ها، تشکل‌ها و موسسات فرهنگی و قرآنی عضویت دارند، افزود: این آمار، ظرفیت بسیار خوبی از مشارکت‌های مردمی در استان را نشان می‌دهد.

سلطانی اظهار داشت: تشکل‌های اجتماع‌محور به عنوان نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه در کنار کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت برای کنترل و کاهش بیماری کرونا تلاش و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت تشکل‌ها و پویش‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا به 3 مرحله تقسیم شد، خاطرنشان کرد: مرحله اول، فوران احساسات عمومی در کمک به مردم بود که در این راستا بیش از 100 پویش مردمی شکل گرفت.

سلطانی افزود: مرحله دوم، ساماندهی مشارکت‌های مردمی و مرحله سوم نیز تثبیت فعالیت پویش‌ها بود که تلاش شده فعالیت‌ها در چهارچوب مقررات و نیاز دستگاه‌ها بوده و فعالیت‌های زاید نیز حذف شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر