logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۷۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

تمام مدارس تا پایان امسال با بخاری‌های غیراستاندارد نفتی و گازی خداحافظی می‌کنند

تمام-مدارس-تا-پایان-امسال-با-بخاری‌های-غیراستاندارد-نفتی-و-گازی-خداحافظی-می‌کنند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه مدارسی که علمک گاز داشتن، پارسال با بخاری‌های نفتی خداحافظی کردند، گفت: گفت: امسال نیز یک رکورد دیگری به ثبت خواهیم رساند که تمام مدارس استان تا پایان سال جاری با بخاری‌های غیراستاندارد نفتی و گازی خداحافظی می‌کنند.

جهانگیر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خداحافظی با تمام مدارس خشتی و گِلی نیز دیگر شاخص کشوری است که به دست آمد و اکنون هیچ مدرسه خشتی و گلی در سطح استان وجود ندارد و تعدادی مدارس کانکسی وجود دارند که آن هم مربوط به مدارس دارای کمتر از 10 دانش‌اموز است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تا پایان امسال 3870 کلاس درس را استانداردسازی می‌کنیم تا دانش‌اموزان با آرامش خیال در آن‌ها تحصیل کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در پاسخ به تاثیر بیماری کرونا در روند اجرای پروژه‌ها گفت: اینکه بگویم بیماری کرونا، تاثیری در روند اجرای پروژه‌ها نداشته، صحیح نیست زیرا در اوایل شیوع این بیماری با توجه به ممانعت بخشداران و فرمانداران، اهالی در برخی روستاها به افراد خارج از آن روستا از جمله پیمانکاران این اداره کل، اجازه ورود نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه این امر، یک تا 2 ماه در کار پیمانکاران تاثیر گذاشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع را در شورای فنی استان مطرح کردیم و سپس به اکیپ‌ها اجازه ورود داده شد.

صفری تصریح کرد: اکیپ پیمانکاران نیز برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به صورت نوبتی در محل پروژه‌ها حاضر می‌شدند و همه با هم نمی‌رفتند.

وی در خصوص اینکه آیا هم‌اکنون مدارس بلااستفاده‌ای در روستاها وجود دارند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها، مثبت بوده، امکان دارد که مدارس بلااستفاده باشند اما آمار کامل آن را آموزش و پرورش دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 100 پروژه در دست اجرا داریم، اظهار داشت: 23 پروژه با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان در سال تحصیلی 1400-1399 تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان شد.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ اعتبارات سال 99 نیز بسته به درخواست آموزش و پرورش و نیاز مناطق، پروژه‌های جدیدی را آغاز خواهیم کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر