logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۷۴۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور زنجان:

دانشگاه پیام نور با ویژگی‌های خاص، شرایط تحصیل آسان را فراهم کرده است

دانشگاه-پیام-نور-با-ویژگی‌های-خاص،-شرایط-تحصیل-آسان-را-فراهم-کرده-است
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه این دانشگاه با ویژگی‌های خاص خود شرایط تحصیل آسان را برای دانشجویان فراهم کرده است، گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا بخشی از فعالیت‌های دانشگاه در بستر مجازی و توسط قطب‌های کشوری برگزار می‌شد اما اکنون پیام نور در کل کشور، یک دانشگاه شده و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تمام فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام خواهد شد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ویژگی‌های خاص دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ماهیت و رسالت این دانشگاه، آموزش به شیوه ترکیبی حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های دانشگاه پیام نور این است که با واریز شهریه ثابت، ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان انجام می‌شود و برای پرداخت شهریه متغیر نیز تا پایان ترم به دانشجویان امهال داده می‌شود.

محمدی افزود: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی با کارمزد 1.4 درصد و بازپرداخت 6 ماهه به‌ویژه در مناطق محروم برای کمک به شهریه دانشجویان صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که دانشجو با دریافت معرفی‌نامه از دانشگاه و مراجعه به بانک از تسهیلات مذکور بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: انصار و مهر ایران، بانک‌های عامل تسهیلات 20 میلیون تومانی هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: دانشجویان در صورت تسویه تسهیلات در موعد مقرر برای ترم‌های بعد نیز می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان دریافت کند.

وی گفت: وام دیگری با عنوان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای کمک به شهریه دانشجویان پرداخت می‌شود که در هر ترم برای دانشجویان کارشناسی 350 هزار تومان، گارشناسی ارشد یک میلیون تومان و دکتری 2.5 میلیون تومان بوده و ویژگی ممتاز این وام‌ها بازپرداخت بعد از فارغ‌التحصیلی است.

محمدی افزود: بومی‌گزینی، نقل و انتقال آسان دانشجویان از همان ترم اول، سهولت در تغییر رشته، موافقت با میمهان دائم از ترم اول و شهریه پایین نسبت به سایر دانشگاه‌هایی که شهریه دریافت می‌کنند نیز از دیگر ویژگی‌های مناسب برای تحصیل در دانشگاه پیام نور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان زنجان حدود 6 هزار دانشجو دارد، اظهار داشت: حداکثر یک درصد از این دانشجویان، غیربومی هستند که آن هم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامتی دانشجویان، اساتید و خانواده‌های آنان، شعار دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی جدید «دانشگاه امن و سلامت‌محور» است.

وی ابراز کرد: سال تحصیلی جدید برای دانشجویان ترم قدیم از 5 مهرماه و برای دانشجویان جدید از اول آبان‌ماه آغاز خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر