logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۷۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهزیستی استان زنجان:

مراکز ترک اعتیاد در شهرستانهای دارای وضعیت سفید و زرد کرونایی پذیرش دارند

مراکز-ترک-اعتیاد-در-شهرستانهای-دارای-وضعیت-سفید-و-زرد-کرونایی-پذیرش-دارند
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعال بودن مراکز ترک اعتیاد در مناطق زرد و سفید در سطح استان گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌هایی که به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید یا زرد باشند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر حفظ سلامتی افراد، پذیرش دارند اما فعلاً در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، پذیرش نداریم.

گل‌نسا آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هم‌اکنون 27 مرکز ترک اعتیاد در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱ مورد در شهرستان زنجان، ۵ مورد در ابهر و ۳ مرکز در شهرستان خدابنده و  ۳ مورد نیز در خرمدره فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از شهرستان‌های ماهنشان، طارم و سلطانیه، یک مرکز و شهرستان ایجرود نیز ۲ مرکز ترک اعتیاد دارند و تمام این مراکز، تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می‌کنند.

آقامحمدی افزود: از مجموع این مراکز ۱۵ مورد، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی، یک مورد مركز گذري كاهش آسيب، یک مورد مرکز سرپناه شبانه (Shelter) و ۱۱مورد نیز مراكز درمان و بازتواني سرپايي معتادين هستند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مراکز درمان و کاهش آسیب با هدف یاری‌رسانی به افرادی که دچار اعتیاد شده‌اند تاسیس می‌شوند، گفت: آموزش، اطلاع‌رسانی، برقراری ارتباط درمانی، مشاوره، نمونه‌گیری، ارائه خدمات اولیه حمایتی و در دسترس قراردادن خدمات بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده از مهمترین وظایف و فعالیت‌های این مراکز است.

وی اظهار داشت: مراکز درمان سرپایی وابستگی به مواد، مرکز درمان بستری وابستگی به مواد، مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مرکز اقامتی خودیاری و اقامتی بلندمدت اجتماع درمان‌مدار، مراکز درمان وابستگی به مواد مخدر و مشاوره بیماری‌های رفتاری کاهش آسیب، جزء مراکز درمان و کاهش آسیب هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر