logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۷۴۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

۶۰ میلیارد تومان کمک‌ نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به آسیب‌دیدگان کرونا جمع‌آوری شد

۶۰-میلیارد-تومان-کمک‌-نقدی-و-غیرنقدی-مردمی-برای-کمک-به-آسیب‌دیدگان-کرونا-جمع‌آوری-شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از طریق مشارکت‌های مردمی توسط خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد، پویش‌های مردمی و کمک‌های مومنانه برای کمک به مراکز بهداشتی و درمانی در جهت کنترل بیماری کرونا و حمایت از آسیب‌‌دیدگان از این بیماری و اقشار آسیب‌پذیر، جمع‌آوری شده است.

مسیح‌اله سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیش از 27 میلیارد تومان از این کمک‌ها توسط پویش‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین جمع‌آوری شده در حالی که بسیاری از کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز به دلیل نیت متولیان به هیچ عنوان ثبت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های مومنانه نیز به ارزش 33 میلیارد تومان برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر وآسیب‌دیدگان از بیماری کرونا بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: 390 تشکل مردمی و خیریه و بیش از 100 پویش مردمی در سطح استان فعالیت دارند که در کنار این‌ها 1300 هیات مذهبی ثبت‌شده و 250 کانون سلامت محلات وجود دارد که با احتساب سایر کانون‌های قرآنی و فرهنگی در مجموع بیش از 2500 تشکل اجتماع‌محور در سطح استان زنجان به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد جمعیت استان در این خیریه‌ها، تشکل‌ها و موسسات فرهنگی و قرآنی عضویت دارند، افزود: این آمار، ظرفیت بسیار خوبی از مشارکت‌های مردمی در استان را نشان می‌دهد.

سلطانی اظهار داشت: تشکل‌های اجتماع‌محور به عنوان نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه در کنار کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت برای کنترل و کاهش بیماری کرونا تلاش و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت تشکل‌ها و پویش‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا به 3 مرحله تقسیم شد، خاطرنشان کرد: مرحله اول، فوران احساسات عمومی در کمک به مردم بود که در این راستا بیش از 100 پویش مردمی شکل گرفت.

سلطانی افزود: مرحله دوم، ساماندهی مشارکت‌های مردمی و مرحله سوم نیز تثبیت فعالیت پویش‌ها بود که تلاش شده فعالیت‌ها در چهارچوب مقررات و نیاز دستگاه‌ها بوده و فعالیت‌های زاید نیز حذف شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر