logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۷۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

10 درصد مدارس استان زنجان در برابر زلزله‌های شدید، مقامت ندارند

10-درصد-مدارس-استان-زنجان-در-برابر-زلزله‌های-شدید،-مقامت-ندارند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: هم‌اکنون تنها 10 درصد مدارس استان تخریبی بوده و در برابر زلزله شدید، مقاومت ندارند و 35 درصد نیاز به مقاوم‌سازی داشته و 55 درصد مستحکم هستند.

جهانگیر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تخریبی بودن 10 درصد به این معنا نیست که مدارس همین الان بر سر دانش‌آموزان بریزد بلکه در مقابل زلزله‌های شدید، ممکن مقاومت نداشته باشند که با توجه به اعتبارات و با لولویت، مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال 85 برای تمام فضاهای آموزشی کشور و متعاقب آن در استان زنجان، شناسنامه فنی، تنظیم و صادر شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس، آیتم‌های فنی مدارس به سه قسمت مدارس تخریبی، مدارس نیاز به مقاوم‌سازی و مدارس مستحکم تقسیم‌بندی شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه در ان زمان 50 درصد مدارس این استان تخریبی بود، گفت: این مدارس، مقاومت و استحکام خوبی در برابر زلزله‌های شدید نداشتند که با وتجه به اعتبارات ابلاغی و با اولویت نسبت به مقاوم‌سازی آن‌ها اقدام شد و امروز این میزان به 10 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 17 مورد از مدارس استان در سال گذشته، تخریب و نوسازی شدند، اظهار داشت: امسال هم نسبت به اعتبارات، مقاوم‌سازی خواهیم داشت که تلاش می‌کنیم تا این میزان به صفر برسد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ مدرسه کانکسی در سطح استان نداریم، افزود: فقط بعضی از روستاها که تعداد دانش‌آموزان آن کمتر از 10 نفر است از مدرسه کانکسی استفاده می‌کنند زیرا به دلیل مشخص نبودن عقبه تعداد دانش‌اموزان در سال‌های بعد و همچنین به صرفه نبودن از نظر اقتصادی، ساخت مدرسه در این مناطق به صرفه نیست و می‌طلبد که کانکس باشد.

وی تصریح کرد: روستاهای استان از نظر تعداد دانش‌آموز به کمتر و بیشتر از 10 نفر، تقسیم شده و طبق توافق با آموزش و پرورش، مدارس کمتر از 10 دانش‌آموز از کانکس استفاده می‌کنند.

صفری افزود: برای مدارس بالای 10 نفر دانش‌آموز، مدرسه کانکسی نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: 8 مورد از مدارس کانکسی استان نیز به دلیل افزایش تعداد دانش‌آموزان، تبدیل به مدرسه ساختمانی شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر