logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پروتکل‌های بهداشتی دهه اول محرم برای مراسم ماه صفر برقرار است

پروتکل‌های-بهداشتی-دهه-اول-محرم-برای-مراسم-ماه-صفر-برقرار-است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برقراری پروتکل‌های بهداشتی دهه اول محرم برای هیئات مذهبی در مراسم ماه صفر خبر داد و گفت: هیات‌های معدودی در زنجان در ماه صفر، ویژه‌برنامه دارند که مجوز لازم صادر شده و مسائل بهداشتی از جمله برگزاری در فضای باز، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در این هیات‌ها باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جمعیت حاضر در هیات‌ها در ایام صفر معمولاً کمتر از دهه اول محرم می‌شود که به همین دلیل برای برگزاری برنامه‌های شاخص، مجوز صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مساجد زنجان، برنامه‌ای در دهه اول محرم نداشت اما ویژه‌برنامه یک‌روزه‌ای در ماه صفر خواهد داشت که مجوز برگزاری آن صادر شده است.

حجت‌الاسلام احمدی در خصوص مراسم خیمه‌سرای حضرت رقیه(س) گفت: این خیمه‌سرا نیز مجوز لازم برای برگزاری مراسم را اخذ کرده و مراسم مذکور در فضای باز و با رعایت تمام مسائل بهداشتی برگزار خوهاد شد.

وی افزود: خیمه‌سرای حضرت رقیه(س) تمام نذورات خود در این ایام را برای تامین 14 مورد جهیزیه، اختصاص خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان درباره نحوه برگزاری برنامه‌های هفتگی هیئات مذهبی طبق روال گذشته، اظهار داشت: مراسم هیات‌های شاخص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد اما برگزاری هیات‌های کوچک خانگی، بستگی به میزان جمعیت حاضر دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این هیات‌ها با تعداد محدود 10 الی 15 نفر و با رعایت فاصله اجتماعی و اولویت قرار دادن سلامتی افراد برگزار شود، مانعی ندارد.

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: نکته مهم در دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی، هیات‌های شاخص پرجمعیت بوده و بیشترین تاکیدات برای تجمعات بیش از 50 نفر است.

وی با بیان اینکه درخواست تاسیس هیات جدید با ثبت‌نام در سامانه طوبی انجام می‌شود، گفت: درخواست تاسیس هیات جدید باید در سمانه طوبی ثبت‌نام شده و ضمن معرفی روحانی و مداح مربوطه، فرآیند لازم برای تاسیس را طی کنند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 700 هیات مجوزدار در سامانه طوبی ثبت شده است، اظهار داشت: تعداد هیات‌های استان زنجان بیشتر از این آمار است اما آن‌هایی که در سامانه طوبی ثبت شده، بیش از 700 هیات است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر