logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

زنجان نباید مشکلی در توزیع داروهای کم‌یاب بیماران خاص داشته باشد

زنجان-نباید-مشکلی-در-توزیع-داروهای-کم‌یاب-بیماران-خاص-داشته-باشد
استاندار زنجان در خصوص مشکل مربوط به توزیع داروهای کم‌یاب بیماران خاص گفت: زنجان، قطب 6 دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده و نباید مشکلی در این زمینه داشته باشد در حالی که دانشگاه‌های زیر نظر قطب 6 کشور این داروها را بدون مشکل، توزیع می‌کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی در اولین جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان زنجان در سال 99 تاکید کرد: جلسه‌ای باید تشکیل شده و درباره رفع مشکل توزیع داروهای بیماران خاص، تصمیم‌گیری شود.

وی، کمک مومنانه زنجانی‌ها در یوم‌العباس را اقدام بسیار ارزشمند و بی‌نظیری توصیف کرد و اظهار داشت: این اقدام تا امروز در رسانه‌ها منعکس شده و توسط مسئولان در سطح ملی، مثال زده می‌شود و کلیپ کوتاه آن نیز در هیات دولت، پخش شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: از هیات‌امنای حسینیه اعظم و تمام دستگاه‌ها و مدیرانی که در برگزاری این برنامه مومنانه، مدیریت استان و کادر بهداشت و درمان را یاری کردند قدردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مراسم یوم‌العباس (هشتم محرم) حتی با حضور 10 درصد جمعیت هر سال برگزار می‌شد نیز مکافاتی ایجاد می‌کرد که نه تنها زنجان بلکه سایر مناطق هم تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

استاندار زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها توسط بعضی‌ها و انجام سفرهای شخصی، تعداد مراجعان سرپایی دوباره با شیب کُندی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه زنجان از نظر امکانات حفاظت عمومی و شخصی، تنها استان خودکفا است که هیچ نیازی به سایر استان‌ها ندارد، اظهار داشت: روزانه 700 هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که 300 هزار عدد به قیمت 1000 تومان توزیع می‌شود و برای مدارس و دانشگاه‌ها گفته‌ایم به قیمت 900 تومان توزیع شود و بقیه را نیز به قیمت 1300 تومان عرضه می‌کنیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 5 میلیون قطعه ماسک مازاد بر مصرف در استان وجود دارد که در صورت تصویب در ستاد استانی کرونا در اختیار سایر استان‌ها قرار داده می‌شود.

وی تاکبد کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، علی‌رغم میل باطنی باید محدودیت‌هایی را اِعمال کنیم.

استاندار زنجان در خصوص اصلاح ورودی دانشگاه زنجان که به دلیل محدودیت اعتباری از لیست پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خارج شده است، گفت: 40 سال است که این پروژه در حال پیگیری است تا انجام شود و دلیلی ندارد که حذف شود لذا در صورتی که اتفاقی بیفتد، مسئولیت آن متوجه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل تولید ورق فلزی مورد نیاز در یکی از دانشگاه‌های استان و تامین آن از استان دیگر، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آمادگی دارد تا یکی از جلسات این کارگروه در محل استانداری یا یکی از دانشگاه‌ها برگزار و پیشنهادات دانشگاه‌های استان در آن جلسه مطرح شود.

حقیقی افزود: هرکدام از پیشنهادات، قابلیت اجرایی داشت، اجرا کرده و برای حل مشکل آن‌ها کمک می‌کنیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر