logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۷۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

اجرای طرح واکسیناسیون آنفولانزا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در استان زنجان

اجرای-طرح-واکسیناسیون-آنفولانزا-بر-اساس-دستورالعمل-وزارت-بهداشت-در-استان-زنجان-
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون آنفولانزا در سراسر استان زنجان گفت: در صورت تحویل واکسن ها به مراکز درمانی استان طرح واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

علیرضا آرمانی کیان  در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا در مورد اجرای طرح واکسیناسیون در سراسر کشور و به تبع آن در استان زنجان اظهار کرد: وزارت بهداشت واکسن‌های مورد نیاز کشور را خریداری کرده در حال آزادسازی آنها از گمرک است.

وی با تأکید بر اینکه این واکسن‌ها برای گروه‌های ویژه در نظر گرفته شده که تزریق خواهد شد تصریح کرد: این واکسن‌ها عمدتا برای گروه‌هایی که در معرض خطر هستند و بیماری‌های زمینه‌ای دارند و همچنین به افرادی که در خطر بیماری‌های عفونی قرار دارند تزریق خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه توصیه می‌شود افرادی که دیابت دارند و سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است و یا بیماری‌های قلبی و زمینه‌ای دیگری دارند از این واکسن‌ها استفاده کنند گفت: هر وقت این واکسن‌ها به استان زنجان رسید طرح واکسیناسیون بلافاصله آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این واکسن‌ها برای همه گروه سنی از کودکان تا افراد سالمند در نظر گرفته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد عنوان کرد: گروه‌هایی که مجاز به استفاده از این واکسن‌ها هستند توسط وزارت بهداشت مشخص شده و به استانها ابلاغ خواهد شد.

آرمانی کیان با اشاره به اینکه افرادی که در معرض خطر هستند در اولویت استفاده از این واکسن‌ها قرار می گیرند بیان کرد: لزومی ندارد که افراد سالم از این واکسن‌ها استفاده کنند چون گاها استفاده از این واکسن‌ها می تواند برای سلامت افراد سالم مضر باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم واکسن‌ها در کمترین زمان به مراکز درمانی استان زنجان تحویل داده شود ابراز کرد: بعد از دریافت واکسن‌ها بلافاصله طرح واکسیناسیون در سراسر استان زنجان بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر