logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۷۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

بانک جامع آمار استان زنجان به روز نیست/ ضرورت توجه به پنجره جمعیتی استان

بانک-جامع-آمار-استان-زنجان-به-روز-نیست-ضرورت-توجه-به-پنجره-جمعیتی-استان
استاندار زنجان گفت: با آمار سال ۹۵ نمی‌توان برای سال ۹۹ تصمیم‌گیری کرد چرا که آمار در این مدت تغییر یافته است.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه شورای راهبری استان زنجان اظهارداشت: برخی گزارش‌های جمعیتی خوشحال کننده بوده و بر اساس شاخص‌های ارائه شده می‌توان تصمیم‌گیری کرد اما برخی از آمارها نیز نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم در زمان طلایی تصمیم‌گیری کنیم که این موضوع نگران کننده است.

مقام عالی استان برضرورت ورود دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به موضوع آمار تاکید کرد و گفت: چنین دستگاه‌هایی می‌توانند این شاخص‌ها را به کمی و عملی تبدیل کرده و دستورالعمل‌های عملیاتی ارائه کنند که قابلیت اجرا داشته باشد.

حقیقی برضرورت استفاده درست از آمار تاکید کرد و گفت: آمارها باید یک کاسه شده و از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک جامع آمار استان زنجان در ورژن زمان ناصرالدین شاه باقی مانده است در حالی که ضروری است آمارها با استفاده از نرم‌افزارهای جدید به‌روز رسانی شود.

استاندار زنجان یادآور شد: آمار موضوع مهم و مبنای تصمیم‌گیری درست در جامعه است که باید به آن به عنوان بیس مدیریتی توجه شود.

حقیقی تصریح کرد: سازمان مدیریت نقش بسزایی در یک کاسه کردن آمار دارد که مقایسه آماری باید جامع بوده و به صورتی روند مورد بررسی قرار گرفته و آمار درست ارائه شود.

وی با بیان اینکه بر اساس زبان آمار صحبت کردن موجب برنامه‌ریزی مناسب برای استان شده و روند توسعه را سرعت می‌بخشد، افزود:با آمار سال ۹۵ نمی‌توان برای سال ۹۹ تصمیم‌گیری کرد چرا که آمار در این مدت تغییر یافته و شرایط دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است.

استاندار زنجان گفت: روستاهایی که به شهر تبدیل شده‌اند نقش مهمی در ارائه آمار و علت مهاجرت معکوس در استان دارند که در گزارش‌های ارائه شده به این موضوع اشاره نشد.

حقیقی برضرورت توجه به پنجره جمعیتی و سند جمعیت استان تاکید کرد و گفت: در سال‌های باقی مانده طلایی باید با برنامه‌‌ریزی مناسب و درست اجازه نداد جامعه به سمت دیگری سوق داده شود اگر چه موفقیت‌های استان در بسیاری از آمارهای ارائه شده چشمگیر است اما در آمارهای نگران‌کننده باید به دنبال دلیل و ارائه راه حل برای آن بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر