logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۷۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راهداری استان زنجان خبرداد

جان باختن 108 نفر در جاده‌های استان زنجان طی 5 ماه نخست سال

جان-باختن-108-نفر-در-جاده‌های-استان-زنجان-طی-5-ماه-نخست-سال
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان از افزایش 800 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان زنجان خبرداد

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی اکبری امروز در شورای ایمنی راه‌های کشور اظهارداشت: بر اساس سرشماری سال 95 استان زنجان دارای یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت است که 200 کیلومتر از آزاد راه‌‌های کشور با سهم 8 درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 114 کیلومتر بزرگراه در استان زنجان وجود دارد که سهم کشوری آن کمتر از یک درصد است، افزود: طول راه های روستایی 4 هزار و 211 کیلومتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس سامانه ثبت وقایع، تصادفات فوتی استان در 5 ماهه 53 مورد بوده است که 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد ‌متوفیان نیز در 5 ماهه اول امسال ۱۰8 نفر بود که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد دارد.

این مسئول آمار متوفیان تصادفات کشور در سال گذشته را 401 نفر اعلام کرد که این میزان در استان زنجان 257 نفر اعلام شده است، افزود: شاخص‌های مختلفی در این زمینه قابل بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان تعداد نقاط حادثه رفع شده در استان زنجان را مطابق با میانگین کشوری، 7 نقطه اعلام کرد و گفت: تعداد تصادفات منجر به فوت امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش و تعداد کشته شدگان در سر صحنه ۱۰ درصد افزایش یافته است.

علی اکبری با اشاره به افزایش شدت تصادفات در زنجان، خاطرنشان کرد: میزان تردد در جاده‌های اصلی استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی شهرستان خدابنده را دارای بیشترین تصادفات با ۶۹ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادفات در محورهای موازی،  ترانزیت و راه‌های روستایی بوده است.

این مسئول بیان داشت: تعداد تصادفات در دو آزاد راه زنجان – تبریز و زنجان – قزوین کاشه یافته و در محورهای موازی میزان تصادفات افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان از افزایش 800 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان زنجان خبرداد و گفت: علت بیشترین تصادفات در راه‌‌های استان زنجان عدم هوشیاری، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

علی اکبری با بیان اینکه در تصادفات استان زنجان 39 درصد تصادفات مربوط به برخورد یک خودرو با خودروی دیگر بوده است، افزود: 17 درصد تصادفات در اثر  برخورد با شی ثابت، 36 درصد مربوط به واژگونی و 8 درصد مربوط به علل دیگر است.

وی ادامه داد:  در سال 96 حدود 105  نقطه حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد 50 نقطه پرتصادف است.

این مسئول از رفع مشکلات 7 نقطه پرتصادف در استان زنجان خبرداد و گفت: رفع مشکلات 9 نقطه حادثه خیز نیز در دست اقدام بوده و به دلیل کمبود منابع عملیات اجرایی مابقی نقاط حادثه خیز آغاز نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر