logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۷۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به صورت حداکثری رعایت می‌شود

پروتکل‌های-بهداشتی-در-مدارس-به-صورت-حداکثری-رعایت-می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی به صورت حداکثری در مدارس رعایت می‌شوند، گفت: حتی پروتکل‌ها در برخی مدارس بیش از آنچه که ابلاغ شده، رعایت می‌شوند ضمن اینکه در مدارس شبانه‌روزی، اولویت با نماندن دانش‌آموزان است اما در صورت فاصله زیاد دانش‌آموزان تا محل زندگی، تمهیدات لازم اندیشیده شده تا شرایط برای ماندن آن‌ها مهیا شود.

به گزارش موج رسا; ابراهیم رفیعی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار داشت: کرونا در کنار آسیب‌ها و زیان‌هایی که وارد کرده توانسته مهمترین موضوعات جامعه یعنی امنیت، بهداشت و آموزش را آشکار کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مدارس تعطیل شود نیز آموزش را نمی‌توان تعطیل کرد.

رفیعی افزود: وقتی می‌گوییم مدرسه‌ای تحت پوشش اینترنت نیست یعنی آن روستا فاقد اینترنت است چون اگر روستا تحت پوشش اینترنت باشد دانش‌آموزان در منزل از آموزش‌های مجازی استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اشکال در برخی اطلاع‌رسانی‌ها گفت: گاهی اظهارنظرهای فاقد سند و بدون موضوعیت بیان می‌شود که به افکار عمومی آسیب وارد می‌کند در حالی که بنا در آموزش و پرورش بر صداقت است.

وی ابراز کرد: با توجه به عدم پوشش شبکه آموزش سیما در برخی مناطق و پوشش حداکثری شبکه اشراق در سطح استان انتظار می‌رود صداوسیمای مرکز زنجان در صورت امکان نسبت به بازپخش برنامه‌های شبکه آموزش برای بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق دورافتاده اقدام کند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش از کمک‌های مردمی استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ساختار آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان برای تحقق این مساله و استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی است.

*‌ 25 درصد مدارس استان زنجان اینترنت ندارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: 25 درصد مدارس استان فاقد زیرساخت‌ها برای استفاده از اینترنت بوده که عمده آن‌ها در روستاها قرار دارند.

مسیح‌اله سلطانی با بیان اینکه بخشی از این روستاها بالای 14 خانوار هستند، اظهار داشت: طرحی به نام USO اجرا می‌شود که دارای اعتبارات جهانی بوده و متولی آن اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که مقرر شد از این طریق نسبت به تامین اینترنت روستاهای بالای 14 خانوار اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای کمتر از 14 خانوار نیز پیشنهاد شد با توجه به تعداد کم دانش‌آموزان و پایین بودن مشکلات از نظر بیماری، آموزش به صورت حضوری باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ابراز کرد: تراکم دانش‌آموزی، استفاده نکردن از ماسک در برخی مدارس روستایی، شناور کردن زنگ مدارس، مشکلات مربوط به سرویس‌های بهداشتی و کمبود نیروی خدماتی، بخشی از مشکلات در سطح مدارس استان است.

* ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز با بیان اینکه علائمی از افزایش بیماری کرونا در تمام شهرستان‌ها به‌ویژه زنجان، ابهر، خرمدره و سلطانیه مشاهده می‌شود، گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های ایجرود و طارم در وضعیت سفید، زنجان و سلطانیه نارنجی، خدابنده و ماهنشان زرد و ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند.

محمدرضا صائینی اظهار داشت: در سطح استان تاکنون 46 هزار و 723 نفر به صورت سرپایی پذیرش شده که تست 14 هزار و 243 نفر یعنی 30 درصد مثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 10 هزار و 498 نفر بستری شده که آزمایش PCR مربوط به 3 هزار و 459 نفر یعنی 33 درصد، مثبت بوده است.

صائینی افزود: در مجموع حدود 84 هزار و 689 نفر به مراکز 16 ساعته مراجعه و با دریافت خدمت به صورت سرپایی درمان شده‌اند و تعداد کمی از آن‌ها بستری شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان امروز 19 نفر است.

*‌ رعایت پروتکل‌ها باید به فرهنگ رفتاری تبدیل شود

فرماندار شهرستان زنجان نیز گفت: اقدامات موثری در حوزه فرهنگسازی نتوانسته‌ایم انجام دهیم و نیاز به اقدامات جدی در این حوزه داریم.

رضا عسگری اظهار داشت: خانواده‌ها در کنار هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک و لوازم‌التحریر فرزندان باید برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان نیز مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پویش‌هایی تشکیل شود تا هر کدام از اولیا، یک روز در ضدعفونی کردن کلاس فرزندان خود به نیروهای خدماتی کمک کنند.

عسگری با بیان اینکه نیاز به فرهنگسازی و کار فرهنگی داریم، تصریح کرد: رسانه‌ها، آموزش و پرورش و تمام دستگاه‌ها در این زمینه باید پای کار باشند تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی با فرهنگسازی لازم، تبدیل به یک رفتار در جامعه شود.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه مشاغل در بخش‌های مختلف به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت، آسیب‌های زیادی دیده‌اند، گفت: در صورت امکان پروتکل‌های ویژه‌ای برای مشاغل دیده و بازنگری شود تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا تعطیلی طولانی‌مدت، آسیب‌های زیادی در آینده در پی دارد.

به گزارش موج رسا؛ شماری از مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی پرداختند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر