logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۷۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

حرکت جدید برای ایجاد حساسیت نسبت به ویروس کرونا در جامعه انجام شود

حرکت-جدید-برای-ایجاد-حساسیت-نسبت-به-ویروس-کرونا-در-جامعه-انجام-شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه باید حرکت جدید و شتابدهی در جامعه برای ایجاد حساسیت نسبت به ویروس کرونا انجام شود، گفت: رویکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آگاهی‌بخشی، اقناع‌سازی و ایجاد حساسیت به جامعه هدف خود نسبت به این ویروس باشد چرا که در این صورت، ریزش نخواهیم داشت.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار داشت: برخی مواقع، مشاهده می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی آنطور که باید در بین اقشار مختلف رعایت نمی‌شود در حالی که با توجه به در پیش بودن فصل سرما احتمال ابتلا به بیماری کرونا و سایر بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رابطه عکسی با ابتلا دارد یعنی هرچه بیشتر رعایت شود، میزان شیوع و ابتلا و در نتیجه تعداد فوتی‌ها کاهش می‌یابد.

معاون استاندار زنجان تاکید کرد: طرح‌های مدون و عملیاتی در بخش‌های مختلف از جمله تحقق پویش‌های مردمی در حوزه خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، رصد دقیق از میزان دسترسی شهروندان در تمام نقاط استان به توزیع و قیمت ماسک، رصد امکان کمک واحدهای تولیدی و صنعتی برای تامین ماسک و اقلام بهداشتی، فعال کردن هسته‌های همیار سلامت، فعال کردن دهیاران در تامین و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، الزامات رعایتی و شیوه‌های نظارتی اصناف، کشاورزان، مدارس، دانشگاه‌ها و فعالیت بازارهای روز و سایر حوزه‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه، تدوین و جهت بررسی و تصمیم‌گیری نهایی به ستاد کرونا استان ارائه شود.

مرادی نافچی افزود: از این طرح‌ها برای آموزش در جامعه، استفاده از ظرفیت‌ها برای پیشگیری و همچنین امکان فعالیت برخی واحدها بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: آموزش پرورش استان نیز با فعالسازی و بهره‌مندی از ظرفیت شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، نظارت کرده و با تقویت نظارت، تذکرات لازم را نیز داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: انتشار اخبار غیرواقعی در فضای مجازی، جو روانی حاکم بر جامعه را دچار تشویش و شهروندان را نگران می‌کند که مراقبت لازم در این زمینه باید صورت پذیرد.

وی افزود: اصحاب رسانه نیز آمارهای دقیق را به صورت رسمی اعلام کنند تا مردم به صورت رسمی از آمار روزانه مطلع شوند.

مرادی نافچی با بیان اینکه به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام مدارس استان زنجان تا دهه فجر از اینترنت برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تمام تمهیدات لازم برای پوشش اینترنت خانواده‌ها در مناطق روستایی بدون پوشش اینترنت را فراهم کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر