logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۷۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
همزمان با هفته گردشگری؛

گردشگرپذیرترین روستای زنجان معرفی می‌شود

گردشگرپذیرترین-روستای-زنجان-معرفی-می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با هفته گردشگری، گردشگرپذیرترین روستای استان زنجان معرفی می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: جشنواره گردشگرپذیرترین روستای استان زنجان همزمان با هفته گردشگری برگزار و یک روستا به عنوان گردشگرپذیرترین روستای استان زنجان انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهایی که فرمانداری‌ها به عنوان روستای گردشگر معرفی کنند مورد بررسی قرار می‌‌گیرند، خاطرنشان کرد: برای هر شهرستان یک روستا و برای کل استان نیز از بین روستاهای معرفی شده یک روستای برتر گردشگری انتخاب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت‌‌های مهمی همچون گردشگر پذیر بودن و دارای بافت سنتی، بومی و دست نخورده  به عنوان آیتم‌های انتخاب روستای گردشگر پذیر اعلام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه داشتن آداب و رسوم خاص از دیگر آیتم های انتخاب روستای گردشگرپذیر است، ادامه داد: داشتن طبیعت بکر و میراث طبیعی از دیگر آیتم‌های مورد نظر در این زمینه است.

ارجمند با اشاره به اینکه روستاهای مختلفی در استان وجود دارند که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب هستند، افزود: از ظرفیت روستاها برای توسعه امر گردشگری استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: با انتخاب روستای گردشگر پذیر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌‌های لازم فراهم می‌‌شود تا در کشور نیز به عنوان الگویی مطلوب معرفی شود.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای هفته گردشگری در مهر ماه امسال پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از برنامه‌‌های این هفته معرفی روستای گردشگر پذیر استان خواهد بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر