logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۷۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد گندمکاران کشور تاکید کرد؛

بی‌توجهی دولت نسبت به اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم

بی‌توجهی-دولت-نسبت-به-اعلام-به-موقع-نرخ-خرید-تضمینی-گندم
رئیس بنیاد گندمکاران کشور با اشاره به اینکه شورای اقتصاد نسبت به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم بی‌تفاوت است گفت: قیمت خرید تضمینی گندم را ۵۲۰۰ تومان پیشنهاد دادیم.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بنیاد گندمکاران کشور قیمت خرید تضمینی گندم را قبل از افزایش قیمت نهاده‌های کودی ۴ هزارو ۵۰۰ تومان پیشنهاد داده بود اظهار کرد: این بنیاد بعد از افزایش قیمت کودهای شیمیایی میزان قیمت خرید سال آینده را ۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی و بنیاد گندمگاران کشور نظریات خود را اعلام کرده اند، تصریح کرد: شورای اقتصاد کشور هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است و باید تا الان قیمت تضمینی گندم اعلام می‌شد.

رئیس بنیاد گندمکاران کشور با تاکید براینکه شورای اقتصادی کشور متاسفانه برعکس پیش‌بینی‌ها نظریه می‌دهد ابراز کرد: آن چیزی که در حاضر مشاهده می شود این است که شورای اقتصاد اهمیتی به امنیت غذایی کشور ندارد چرا که می‌دانند دیر اعلام کردن قیمت تضمینی چه مشکلاتی را می‌تواند در کشور ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه متاسفانه هر ساله شاهد بی توجهی شورای اقتصاد به موضوع قیمت خرید تضمینی هستیم خاطرنشان کرد: اگر دولت به قیمت  توجه نکند تولید پایدار گندم در کشور به خطر می‌افتد.

خانمحمدی با بیان اینکه اگر دولت قیمت به پیشنهادی بنیاد گندمکاران کشور توجهی نکند موجب متضرر شدن کشاورزان می شود عنوان کرد: با این وضعیت کشاورز توان لازم برای تامین نهاده های لازم را نخواهند داشت و به موقع مصرف نکردن نهادها باعث افت تولید و بهره‌وری می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر چون قدرت کشاورزان در تامین بذر مورد نیاز کاهش می‌یابد نمی‌تواند بذر استاندارد را تامین کند و مجبور می‌شود از خود مصرفی به عنوان بذر استفاده کند که در این روش راندمان تولید گندم در مزارع افت می‌کند.

رئیس بنیاد گندمکاران کشور خاطرنشان کرد: اگر دولت به این موضوع بی توجه باشد این مشکلات دست به دست هم می‌دهند و در نهایت پایداری تولید در کشور به خطر می‌افتد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر