logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

برداشت مجموعه‌های فولاد از آب‌های زیرزمینی مخاطرات زیست محیطی برای ابهر دارد

برداشت-مجموعه‌های-فولاد-از-آب‌های-زیرزمینی-مخاطرات-زیست-محیطی-برای-ابهر-دارد
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت از آب‌های زیرزمینی در بلند مدت مخاطرات زیست محیطی را برای منطقه ما ایجاد کرده و حاصلخیزی دشت ابهر را از بین می‌برد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: پروژه‌های جهش تولید استان زنجان می‌تواند موجب جهش تولید و ایجاد اشتغال شود.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه کشاورزی می‌تواند به جهش تولید و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کمک کند، افزود: احساس می‌کنم به این حوزه کم توجهی وجود دارد چرا که نباید اهمیت صنعت کشاورزی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشاورزی استان کمتر از برخی کشورهای توسعه یافته در این بخش نیست، افزود:  سرعت پروژه‌های حوزه کشاورزی در استان زنجان لاک‌پشتی است.

حجت‌الاسلام شجاعی ادامه داد: در حال حاضر بازار روسیه عطش بسیاری به محصولات کشاورزی دارد که باید نسبت به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی استان زنجان، گفت: اجرای برخی پروژه‌های فولاد در شهرستان ابهر موجب مشکلاتی برای این شهرستان شده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آب بری بالای صنایع فولاد، گفت: در این مورد نگرانی‌های جدی داریم چرا که مصرف بالای این مجموعه‌ها و برداشت از آب‌های زیرزمینی در بلند مدت مخاطرات زیست محیطی را برای منطقه ما ایجاد کرده و حاصلخیزی دشت ابهر را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام شجاعی برضرورت حل مشکلات طرح فاضلاب ابهر تاکید کرد و گفت: قرار است مجموعه‌های فولاد از آب فاضلاب این شهر استفاده کند که به دلیل آماده نبودن این طرح، از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود که می‌تواند برای این شهرستان مشکل ساز شود.

فتح‌الله حقیقی در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 27 پروژه برای جهش تولید در استان زنجان آماده سازی شده و نقشه راه این پروژه‌ها آماده شده است.

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به استان زنجان، گفت: همه مدارس با قول وزیر در استان زنجان تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

این مسئول ادامه داد:  در بخش کشاورزی برنامه‌های مهمی در استان اجرایی شده است و زنجان رتبه نخست را در برخی بخش ها دارد.

استاندار زنجان با اشاره به آب بری بالای برخی صنایع فولاد، گفت: یا باید خام فروشی کنیم یا تبدیل به ارزش افزوده کنیم که اقداماتی در این زمینه انجام شد.

حقیقی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت فولاد ناب آرش با مجموعه آب به توافق نرسیده است، گفت: تلاش می‌شود تا مشکل طرح فاضلاب شهرستان ابهر حل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر