logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۷۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

سرمایه گذاری 3 هزار و 690 میلیارد تومانی طرح‌های صنعتی جهش تولید در زنجان

سرمایه-گذاری-3-هزار-و-690-میلیارد-تومانی-طرح‌های-صنعتی-جهش-تولید-در-زنجان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی 12 پروژه جهش تولید، گفت: 3 هزار و 690 میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی استان زنجان است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان از تامین اعتبار لازم برای پروژه‌های جهش تولید خبرداد و اظهار داشت: پروژه فولاد البرز ناب آرش یکی از پروژه‌های جهش تولید استان زنجان است که بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی است که موجب ایجاد اشتغال 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم می‌شود.

وی افزود: این پروژه از سال 93 آغاز شده است و دارای پیشرفت 99 درصدی است و 200 میلیون دلار ارزش این پروژه است.

این مسئول با بیان اینکه اطلس جین از دیگر پروژه‌های جهش تولید است که در صائین قلعه اجرایی می‌شود و ماشین‌آلات آن وارد شده است، افزود: در حال حاضر این پروژه 80 درصد پیشرفت دارد که زمینه اشتغال را برای 500 نفر فراهم می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پروژه فولادکاران افق به عنوان یکی از پروژه‌های جهش تولید، گفت: این پروژه با 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است.

فغفوری سپهر پلاستیک و کلرنگ را از دیگر پروژه‌های جهش تولید عنوان کرد و گفت: طرح توسعه شرکت شیمی قرن و زنجان پارت به عنوان بزرگترین واحد قطعه سازی، مجموعه سرجین بافت، نساجی سیوان، ذوب آهن نگین کاسپین از دیگر پروژه های جهش تولید استان زنجان است.

وی با اشاره به پیش‌بینی 12 پروژه جهش تولید، گفت: 3 هزار و 690 میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی استان زنجان است.

قاسملو کارشناس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: پروژه‌های جهش تولید استان زنجان در بخش‌های مختلف گردآوری شده و این پروژه‌ها باید منجر به افزایش جهشی در تولید شده و بر اساس امکانات کشور تهیه می‌شدند.

وی با بیان اینکه 66 پروژه به صورت رسمی به کشور اعلام شد، افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی این پروژه‌ها را به سازمان‌های مربوطه انتقال داد و در نهایت 12 تیرماه تفاهم‌نامه جهش تولید استان منعقد شد.

این مسئول با اشاره به تصویب 26 پروژه در خصوص جهش تولید، عنوان کرد: مبلغ 13 هزار و 600 میلیارد تومان ارزش تولید سالانه این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان ادامه داد: 4 هزار و 344 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های تولیدی در استان تعریف شده است که از این تعداد 830 میلیارد تومان برای پروژه‌های جهش تولید است.

قاسملو خاطرنشان کرد: 56 میلیارد و 300 میلیون تومان بعد از عقد تفاهم‌نامه به مرحله تخصیص می‌رسد تا پروژه‌های جهش تولید استان عملیاتی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر