logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۷۳۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

رشد بازارهای موازی بازار بورس را دچار التهاب کرد

رشد-بازارهای-موازی-بازار-بورس-را-دچار-التهاب-کرد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اختصاص یک درصد از صندوق توسعه به تنهایی کافی نیست بلکه باید تلاش کرد تا حقیقی‌ها به بازار برگردند.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اعتماد، آرامش و اطمینان در حال حاضر برای بازار سرمایه مهم است و نباید مصاحبه‌های غیر کارشناسی در بازار التهاب ایجاد کند.

وی با بیان اینکه فشار عرضه‌ها در هفته‌های گذشته و با روانی بازارهای دیگر و رشد موازی این بازارها به فشار فروش بر بازار سرمایه افزوده است، افزود: این بازار می‌تواند با محدودیت دامنه نوسان منفی به 2 درصد و نوسان مثبت به 5 درصد آرام‌تر شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: وقتی مردم ملاحظه می‌کنند روزی 5 درصد از سرمایه شان از بین می‌رود به دنبال فروش سهام و حضور در بازارهای دیگر هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: موضوع اختیار فروش به سهامداران و استفاده از اوراق تبعی نیز در آرامش بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و انتشار اوراق خزانه برای تامین شرکت‌ها نیز در این زمینه کمک کار است.

محمودی اصل با بیان اینکه شرکت‌ها و سهامداران موظف به بازار گردانی هستند، ادامه داد: اگر فضای روانی و اعتماد از دست رفته سهامداران خرد و حقیقی برگردد می‌توان شاهد بازار بهتری شد.

وی گفت: اختصاص یک درصد از صندوق توسعه می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند اما باید مجموعه‌‌ای از اقدامات انجام شود و تنها حمایت کافی نسبت بلکه باید تلاش کرد تا حقیقی‌ها به بازار برگردند.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: پایین آمدن یا بالا رفتن شاخص بازار سرمایه به تنهایی تاثیرگذار نیست بلکه عدم اعتماد به بازار موجب ایجاد مشکلات در بازار سرمایه شده است.

محمودی اصل گفت: در حال حاضر سهامداران برای حضور در بازارهای موازی همچون خودرو و ارز به فروش سهام اقدام می کنند تا در این بازارها ضرر و زیان خود را جبران کنند.

وی تمدید مهلت پذیره‌نویسی پالایشی یکم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر وضعیت بازار به آرامش نرسد باید دوباره تمدید شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر