logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۷۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر ارتباطات:

44 دکل مخابراتی در استان زنجان راه‌اندازی می‌‌شود/ سرمایه‌گذاری 60 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی مرکز داده زنجان

44-دکل-مخابراتی-در-استان-زنجان-راه‌اندازی-می‌‌شود-سرمایه‌گذاری-60-میلیارد-تومانی-برای-راه‌اندازی-مرکز-داده-زنجان
وزیر ارتباطات گفت: تا اول آبان ماه 44 دکل مخابراتی در مناطق مختلف استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: زنجان در دولت سهم خوبی دارد  و وزرا و مسئولان کشوری از خطه شهید پرور استان زنجان در دولت خدمتگزاری می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شهریاری، گفت: این شهید مایه افتخار کشور بوده و حرکت‌های مردم زنجان در یوم‌العباس و یوم‌الزینب نیز وجه جهانی دارد.

این مقام عالی وزارت ارتباطات با تقدیر از برگزاری یوم‌العباس متفاوت در محرم امسال، افزود: حرکت مردم زنجان در یوم‌العباس کار تبلیغی خوبی بود که در ستاد ملی کرونا نیز به نمایش گذاشته شد.

وزیر ارتباطات شور و شعور حسینی را سرمایه مهمی برای مردم زنجان عنوان کرد و گفت: یوم‌العباس و یوم‌الزینب از مراسم‌های معروف مذهب تشیع در ایام محرم است که امسال با مدیریت مدیران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های خوبی از سوی هیئت‌‌های مذهبی استان برگزار شد که مایه مباهات بود.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در زمینه ارتباطات و فنآوری در استان زنجان انجام شده است اما به دلیل جغرافیای متفاوت دشتی و کوهستانی توزیع خوبی در زمینه ارتباطات ایجاد نشده و در مناطق کوهستانی شاهد توزیع کمتری هستیم.

وی با اشاره به آماده بودن برخی پروژه‌های استان زنجان برای افتتاح، بیان داشت: به دلیل نیاز به کار میدانی بیشتر این پروژه‌ها امروز افتتاح نمی‌‌شود.

وزیر ارتباطات

مقام عالی وزارت ارتباطات با اشاره به عدم اتصال 350 مدرسه استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات، افزود: بیشترین عدم اتصال‌ها در دو شهرستان ماهنشان و خدابنده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری جلسات خود در شب گذشته در زنجان، ادامه داد: گزارش مدیران و وضعیت استان مرور شده و آمار خوبی ارائه شد.

آذری جهرمی با بیان اینکه 207 روستا در منطقه ماهنشان و خدابنده هنوز به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند، افزود: تمرکز روی این نقاط است و باید با برنامه‌‌ریزی‌های لازم، این اتصال فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در اتصال مدارس استان زنجان عقب‌‌ماندگی‌هایی وجود دارد که تلاش می‌‌شود تا پایان سال در سه فاز این اتصال برقرار شود.

مقام عالی وزارت ارتباطات با بیان اینکه فاز نخست این پروژه اول آبان ماه اجرایی و 44 دکل مخابراتی در مناطق مختلف استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: مرحله دوم بهمن ماه با راه‌اندازی 53 دکل مخابراتی و 53 و ما بقی در اسفند ماه محقق می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: مراکز جمعیتی در اولویت پوشش مخابراتی بوده و به همین دلیل دو شهرستان خدابنده و ماهنشان در اولویت قرار می‌گیرند تا در پایان امسال مشکلات این مناطق حل شود.

آذری جهرمی برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اجرای طرح‌های مخابراتی در استان تاکید کرد و گفت: تامین زیرساخت‌‌های لازم از سوی دستگاه‌‌های اجرایی ضروری است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 60 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی مرکز داده استان زنجان، گفت: مجتمع آی سی تی در 45 روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول از پیگیری گزارشات مردمی رسیده به او خبرداد و گفت: مراکزی که در استان دارای تلفن نیستند باید دارای تلفن شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر