logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۷۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

اعطای تسهیلات 50 میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان

اعطای-تسهیلات-50-میلیون-تومانی-طرح-ویژه-بهسازی-و-مقاوم-سازی-مسکن-روستایی-در-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به میزان 50 میلیون تومان به متقاضیان خبر داد.

به گزارش موج رسا; و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با همکاری بانک های عامل، در راستای احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تسهیلاتی با کارمزد 5درصد تا سقف 50 میلیون تومان، به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر پرداخت می کند.

خواجه ای ادامه داد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی در سطح استان وجود ندارد و هم اکنون نیز در تلاش هستیم با همکاری بانک های عامل این روند را سرعت بخشیده تا متقاضیان براحتی از خدمات تسهیلات بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه، در حال حاظر نیز اعطای تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای در حال انجام است، یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح شهرها و روستاها اهمیت ویژه ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک های استان به ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن استان داشته اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: در سطح استان زنجان، بیش از 49 هزار و 582 خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده نموده اند، که این امر نشان می دهد که روستائیان از این طرح استقبال ویژه ای کرده اند.

خواجه ای خاطرنشان کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور %41 در استان زنجان 53 % است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی درپیشگیری از حوادث موثر است، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از 18 هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر