logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تعداد مبتلایان به بیماری بوتولیسم در زنجان به 50 نفر رسید

تعداد-مبتلایان-به-بیماری-بوتولیسم-در-زنجان-به-50-نفر-رسید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال شاهد مبتلا شدن برخی از افراد به بیماری بوتولیسم هستیم گفت: تا به امروز 50 نفر در استان زنجان به این بیماری مبتلا شدند.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیماری وجود بوتولیسم در استان زنجان اظهار کرد: هفت نفر به 43 نفر مبتلا به بوتولیسم در استان زنجان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این هفت نفر جدید 5نفر خانم و 2 نفر آقا بودند تصریح کرد: مرگ و میر ناشی از بیماری بوتولیسم در استان زنجان نداشتیم اما تعداد مبتلایان در استان به 50 نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مبتلایان اهل کرج بود که بعد بازگشت به کرج جان خود را از دست می دهد عنوان کرد: علت انتقال بیماری از طریق لبنیات مسموم و همچنین غذاهای کنسروی است.

وی با اشاره به اینکه واحدی که محصولات آن مسموم بودند شناسایی شد ابراز کرد: جلوی فعالیت این واحد گرفته شد و هر سال تعدادی از افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند و در حال حاضر نیز از پیک بیماری گذر کردیم.

آرمانی‌کیان در مورد نگرانی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در استان به دلیل فعالیت مدارس عنوان کرد: بعد از دو هفته دیگر مشخص می‌شود که فعالیت مدارس در افزایش مبتلایان به کرونا تاثیر داشته است یا نه.

وی ابراز کرد: متاسفانه گزارشاتی دریافت می‌کنیم که در برخی از مدارس موارد بهداشتی توسط اولیای دانش آموزان دبستانی رعایت نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه در حدود 10 تا 15 درصد از مدارس این ارتباط ناسالم ایجاد شده و نگران این موضوع هستیم افزود: صدای این بی‌توجهی بعد از دو تا سه هفته آینده در می‌آید.

وی ابراز کرد: از اولیا دانش آموزان درخواست داریم موارد بهداشتی را جدی بگیرند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد افزایش شیوع دوباره کرونا در زنجان نباشیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر