logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۷۲۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان:

انتقال پسماندهای روی باید با رعایت کامل مسائل زیست محیطی انجام شود

انتقال-پسماندهای-روی-باید-با-رعایت-کامل-مسائل-زیست-محیطی-انجام-شود
مدیرکل محیط زیست استان زنجان در خصوص انتقال پسماند روی گفت: در خصوص موارد زیست محیطی با کسی تعارف نداریم و انتقال پسماند باید با رعایت کامل مسائل زیست محیطی انجام شود.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد انتقال پسماند‌های روی اظهار کرد: انتقال پسماند‌های روی با نظر کارگروه مدیریت پسماند استان اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ اقدامی در خصوص انتقال پسماند انجام نشده و هر اقدام هم انجام شود با تصمیم کارگروه مدیریت پسماند خواهد بود تصریح کرد: در هر جایی که شرایط مطابق با استانداردهای تعریف شده زیست محیطی باشد مشکلی ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با تاکید براینکه در انتقال پسماند‌ها جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خط قرمز ما است عنوان کرد: در انتقال پسماند‌ها باید همه جوانب بررسی شود که این اقدام انجام شده و بعد از آن مجوز محیط زیست صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین کسی که می‌خواهد در خصوص حفاظت از محیط زیست اعتراض کند ما هستیم و اجازه فعالیتی که به محیط زیست آسیب بزند در استان داده نمی‌شود ابراز کرد: هر واحدی که آلایندگی دارد باید موارد زیست محیطی را رعایت و اگر چنین واحدی در استان در حال راه اندازی باشد از بدو آغاز فعالیت نظارت می‌شود تا مبادا موارد زیست محیطی نادیده شود.

آبسالان با تاکید براینکه در موارد زیست محیطی با کسی تعارف نداریم و اگر کسی بخواهد مسائل زیست محیطی را نادیده بگیرد برخورد قانونی انجام می‌شود ابراز کرد: اگر استانداردها توسط واحدهای آلاینده رعایت شود مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی ابراز کرد: اصل موضوع این است که پسماند‌ها باید مدیریت شود و این هم نیاز به هزینه دارد که این کار نیز روال خاص خود را دارد یعنی باید به صورت دقیق و قانونی طی شود.

به گزارش موج رسا امروز تعدادی از اهالی روستاهای سردهات بیات جعفری٬ اند آباد٬ مهرآباد٬ گوموش‌آباد به منظور اعتراض به موضوع انتقال پسماند روی در جلوی درب استانداری زنجان تجمع کرده بودند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر