logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۷۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل جمیعت هلال احمر استان زنجان خبر داد؛

افتتاح خانه‌های هلال در شهرستان ایجرود

افتتاح-خانه‌های-هلال-در-شهرستان-ایجرود-
مدیرعامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: خانه‌های هلال اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود و شهرداری زرین آباد افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، شهرام میرزایی در حاشیه افتتاح این خانه های هلال در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان ایجرود دارای هفت خانه هلال است که با افتتاح 2 مورد جدید این تعداد به 9 خانه هلال فعال رسید.

وی اظهارداشت: طی هفته های آینده نیز 6 خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان ایجرود افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان، هدف از راه اندازی خانه های هلال را توسعه و گسترش آموزش های همگانی و کمک های اولیه ، آشنایی و نحوه مقابله مردم در سطح شهرها و روستاها با مخاطرات، حوادث و سوانح بیان کرد.

میرزایی تاکید کرد: مدیریت اولیه حوادث و سوانح توسط مردم تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات از دیگر اهداف مهم راه اندازی خانه های هلال است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از گسترش آموزش همگانی و کمک های اولیه ، پاسخگویی به هنگام و مناسب از سوی خود مردم آموزش دیده به حوادث است که به حتم خانه های هلال تاثیر بسزایی در گسترش این آموزش ها دارد.

مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر خدمات عام المنفعه در سطح کشور، استان و شهرستان ها را ارائه می دهد که خانه های هلال می تواند بازویی برای اتصال نیاز نیازمندان به توان توانمندان باشد.

میرزایی افزود: در جمعیت هلال احمر از غنچه های هلال در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می توانند داوطلبانه در هلال احمر فعالیت داشته باشند و آموزش همگانی و کمک های اولیه برای همه این گروه های سنی در خانه های هلال ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدی مرداد ماه سالجاری نیمه نخست شهریور امسال یکهزار و 124 نفر از اعضای خانه های هلال در سطح این استان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مدت بیان شده 116 دوره آموزشی در خانه های هلال فعال برای اعضای این خانه ها برگزار شده است.

میرزایی اضافه کرد: فراگیران پس از گذراندن این دوره ها به آموزش کمک های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می شوند تا از آموزش های تخصصی نیز بهره مند شوند.

قدردانی امام جمعه زرین آباد از خدمات هلال احمر

امام جمعه شهر زرین آباد نیز در ادامه از خدمات و تلاش های شبانه روزی نیروهای هلال احمر در حوادث و سوانح قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمدباقر مقدمی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید" کسانیکه به دنبال عمل صالح هستند خدماتی می دهند که عام المنفعه است" که مصداق این آیه شریفه، خدمتگزاران هلال احمر هستند.

وی تاکید کرد: خدمات عام المنفعه هلال احمر در شهرستان ایجرود را همه مردم به عینه مشاهده و از آن بهره مند می شوند.

امام جمعه شهر زرین آباد گفت: مردم این شهرستان بارها از خدمات و فعالیت های جمعیت هلال ابراز رضایت داشته و آن را اعلام کرده اند.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه مسئولیت در هلال احمر قابل تامل است، اظهارداشت: اعضا و خدمتگزاران در هلال احمر قبل از وقوع حوادث خود را آماده پیشگیری از این حوادث کرده اند.

وی یادآوری کرد: هلال احمری ها برای کاهش خسارت های جانی و مالی در حوادث مردم را با بهره مندی از آموزش ها آماده مقابله با حوادث می کنند.

امام جمعه شهر زرین آباد، از زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروهای هلال احمر و ارائه خدمات آنها در حوادث و جاده ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر