logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج:

بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج در زنجان برگزار می‌شود

بخش-استانی-نهمین-دوره-جشنواره-سراسری-شعر-بسیج-در-زنجان-برگزار-می‌شود
دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج گفت: بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زنجان برگزار می‌شود.

منصور کلامی فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: فراخوان نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان "رازهای ارغوانی"، در تاریخ دهم مرداد توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور به مراکز استان‌ها ابلاغ و مسئولان انجمن‌های شعر سازمان بعنوان دبیر جشنواره در استان‌ها موظف به همکاری در بخش‌های مختلف این جشنواره شدند.

وی افزود: انجمن شعر استان زنجان نیز با ارسال متن جشنواره از طریق پیامک و فضای مجازی به گروه‌های ادبی، مصاحبه رادیویی و مصاحبه با خبرگزاری‌ها و پخش تیزر مربوطه در شبکه استانی سعی در تشویق شاعران برای حضور حداکثری در این جشنواره کرد.

این مسئول با اشاره به بخش­های موضوعی این جشنواره، گفت: رازهای ارغوانی ( روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردارحاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم­ های ظالمانه از جمله بخش‌های موضوعی این جشنواره محسوب می‌شود.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج ادامه داد: الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مومنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور( افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و عراق از دیگر بخش‌های موضوعی این جشنواره در نظر گرفته شده است.

کلامی فرد بیان داشت: سبک زندگی اسلامی ایرانی ( مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی) از دیگر بخش‌های موضوعی برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده است.

وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده  برای این جشنواره، گفت: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش 20 میلیون ریال به21  اثر برگزیده، در هر بخش موضوعی سه اثر جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره محسوب می‌شود.

 این مسئول گفت: همچنین لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال به 20 اثر تقدیری ،لوح تقدیربه همراه جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال به 8 شاعر جوان" استعدادهای شعری زیر بیست سال" از دیگر جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج یادآور شد: آثار در تمامی قالب­های شعری، کلاسیک و سبک سپید و نیمایی، سـرود و تصنیف و کودک و نوجـوان پذیرفته می­شود.

کلامی فرد گفت: آثار حتما باید مرتبط با موضوع فراخوان و تازه سروده  شده باشد و در صورت تکراری بودن اثر در هر مرحله از داوری کنار گذاشته می‌شود.

وی افزود: هر شاعر می­تواند در سه موضوع و درهر موضوع حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج  با بیان اینکه ارسال آثار صرفا از طریق این آدرس اینترنتی به نشانی، www.basijhonarmandan.ir خواهد بود، افزود: به آثار ارسالی خارج از فرایند قید شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره مختص شاعران بسیجی بوده و شرکت سایر شعرا پس از ثبت‌نام و عضویت در بسیج امکان‌پذیر است.

کلامی فرصت ارسال آثار به این جشنواره را تا 29 شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره در مرکز با شماره 88491366-021 تماس بگیرید.

وی با اشاره به اینکه آثار منتخب جشنواره در قالب مجلدی ویژه به چاپ می‌رسد، ادامه داد: شاعران استان زنجان جهت عضویت در سازمان بسیج  به مراکز بسیج یا بسیج هنرمندان استان یا شهرستان مورد نظر  مراجعه کنند.

این مسئول در خصوص کتاب شاعران استان زنجان، در رثاء سردار شهید سلیمانی، گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه شهرستان زنجان  اقدام به برگزاری شب شعر کرد.

 وی با بیان اینکه آثار رسیده با عنوان قامت سرخ سلیمانی که تلفیقی از نام شهید قامت بیات (سنبل شهدای زنجان ) و نام سردار سلیمانی است تهیه شده و بزودی به چاپ می‌رسد.

کلامی خاطرنشان کرد: رونمایی سمبلیک از کتاب مورد نظر، روز دوشنبه 31 شهریور در حاشیه برگزاری شب شعر به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

این مسئول در خصوص برگزاری شب شعر همزمان با هفته دفاع مقدس، بیان داشت: شب شعر، از زیر مجموعه‌های نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج است که در تاریخ 31 شهریور در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دومین کنگره شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور ( آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان و اردبیل ) در تاریخ‌های 10 و 11 مهر ماه  در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا تاریخ 20 شهریور سال جاری است، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به زبان‌های فارسی و ترکی به سایت زبده الاشعار مراجعه نمایند .

این مسئول یادآور شد: سال گذشته در اولین دوره کنگره شعر محرم، هفت نفر از شعرای استان زنجان جزء برگزیدگان نهایی کنگره بودند که امیدوارم امسال نیز شاهد حضور حداکثری شاعران زنجانی در این کنگره باشیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر