logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۷۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یک مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

2 راس از آهوان دشت سهرین در دانشگاه زنجان تلف شدند

2-راس-از-آهوان-دشت-سهرین-در-دانشگاه-زنجان-تلف-شدند
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 2 راس از آهوان دشت سهرین، تحویل دانشگاه زنجان شده بود که این دانشگاه امروز طی نامه‌ای اعلام کرده که آهوان مذکور تلف شده‌اند.

پرویز رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: ضمن اینکه علت تلف شدن آهوها را به صورت کتبی خواستار شده‌ایم، برای بررسی‌های بیشتر این موضوع طی روزهای آتی، بازدید حضوری هم از محل نگهداری آن‌ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید علت اصلی تلف شدن آهوها مشخص شود، افزود: این آهوان با ضوابطی تحویل دانشگاه زنجان شده بود که باید پس داده می‌شد اما اکنون باید علت تلف شدن این گونه جانوری مشخص شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آخرین بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور در استان زنجان و در دشت سهرین و منطقه فیله‌خاصه نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: طبق اخرین سرشماری در سال 98 مجموع آهوان موجود در زیستگاه‌های حیات وحش استان زنجان 1424 راس است.

رستمی با بیان اینکه سرشماری امسال طی یک ماه آینده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سرشماری سال‌های قبل در ابتدای مهرماه انجام می‌شد اما به دلیل از بین رفتن زیستگاه و تبدیل شدن کِشت سنتی به صنعتی، مجبوریم برای خالی شدن دشت و اتمام کار کشاورزان به‌ویژه گوجه‌فرنگی‌کاران، منتظر مانده و سپس سرشماری کنیم. // آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر