logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۷۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبرداد؛

دسترسی 428 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان به اینترنت پرسرعت+ فیلم

دسترسی-428-روستای-بالای-20-خانوار-استان-زنجان-به-اینترنت-پرسرعت+-فیلم
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از بهره‌مندی 60 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت خبرداد و گفت: این میزان شامل 428 روستا بوده و 40 درصد باقی مانده از روستاهایی که اینترنت پرسرعت ندارند نیز 284 روستا است.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه روستاهای استان زنجان در حوزه ارتباطی مشکلی ندارند و دارای تماس تلفنی هستند اظهار کرد: تامین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار نیز از برنامه‌هایی است که در استان زنجان پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 60 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در استان زنجان به اینترنت سرعت دسترسی دارند افزود: تعریفی که برای این موضوع داریم این است که حداقل یک اپراتور این امکان را برای روستای مورد نظر فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان عنوان کرد: به جد پیگیر این هستیم که 40 درصد روستای باقی مانده نیز از این امکانات بهره‌مند شوند که این موارد را در قالب پروژه‌های جاری تعریف کردیم.

افزایش هزینه‌ها روند اجرای پروه‌ها را کند کرده است

وی با اشاره به اینکه تحریم و افزایش هزینه‌ها روند اجرای پروژه‌ها را کند کرده است ابراز کرد: با این حال خود را متعهد به اجرای پروژه اینترنت پرسرعت در 40 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار باقی مانده در استان می‌دانیم.

سرائی با بیان اینکه 40 درصد از روستاهایی که دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند شامل 284 روستا است افزود: بخشی از این روستاها شامل پروژه‌های جاری در استان زنجان بوده که در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در ادامه عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند مشکلات ارتباطی خود را از طریق شماره تلفن 195 و همچنین از طریق سایت https://195.cra.ir/  منعکس کنند و قطعا بررسی‌های لازم انجام شده و نتیجه آن نیز اعلام می‌شود.

زنجان

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از دسترسی پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات و به تبع آن اینترنت پر سرعت در استان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه این لازمه اول کار است و بعد از آن باید امکانات بهره‌مندی روستاها از قابلیت‌های فناوری اطلاعات ایجاد شود عنوان کرد: برای این منظور کارهایی که انجام شده و در حال حاضر نیز تداوم دارد این است که روستاییان بتوانند از سایر امکانات مربوط به فناوری اطلاعات بهره‌مند شوند.

سرائی خاطر نشان کرد: در قالب برنامه ششم توسعه به دنبال ایجاد زیرساخت‌های بهره‌برداری از خدمات خرده بانکداری مانند خدمات پست بانک در روستاهای استان زنجان هستیم.

وی با بیان اینکه دیگر اقدامات انجام شده در این روستاها راه اندازی خدمات آموزشی است عنوان کرد: در حال حاضر براساس همکاری که با اداره کل آموزش و پرورش استان داریم در روستاهایی که امکان بهره‌مندی وجود دارد مودم‌های رایگان را برای مدارس تامین شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: در این راستا نیز اینترنت پرسرعت و ترافیک رایگان برای مدارس روستاها تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داریم عنوان کرد: در این حوزه درصدد اتصال مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت به شبکه ملی سلامت هستیم.

سرائی استفاده از خدمات کشاورزی در بستر شبکه ملی اطلاعات را از دیگر برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در روستاها عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها فراتر از مرحله تامین دسترسی پرسرعت خواهد بود.

وی گفت: این خدمات در 60 درصد روستاها به دلیل اینکه بستر لازم در این روستاها فراهم است ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در ادامه با بیان اینکه حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌تواند زیرساختی برای توسعه خیلی از کسب و کارها باشد افزود: در روستاها جوانان زیادی را داریم که تحصیلات بالایی دارند و این جوانان می‌توانند با استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت محصول تولیدی یک روستا را به کل کشور معرفی کنند.

وی عنوان کرد: این بستر می‌تواند اشتغال جوانان روستایی را فراهم کند و جوانان می‌توانند از این روند برای فروش محصولات تولیدی و توسعه اشتغال خود در روستا استفاده کنند.

124 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

سرائی در ادامه با اشاره به اینکه اتصال 124 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت در دست اقدام است بیان کرد: عمده این پروژه‌ها در شهرستان ماهنشان است.

وی ابراز کرد: شهرستان ماهنشان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محروم واقع شده است و در چند ماه آینده با اجرایی شدن و پایان پروژه‌های در دست اجرا بخشی از مشکلات روستاهای این شهرستان برطرف می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در مورد نصب دستگاه‌های خودپرداز در روستاها عنوان کرد: هزینه تامین دستگاه خود پرداز بالا بوده اما با این حال موفق شدیم 36 دستگاه خود پرداز را در روستاهای محروم استان نصب کنیم.

وی گفت: در روستاهایی که دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد روستاییان می‌توانند با استفاده از نرم افزار‌های موبایلی از خدمات بانکداری بهره‌مند شوند.

سرائی در پایان خاطر نشان کرد: بالای 70 درصد مردم روستایی استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و نکته‌ای که باید جوانان روستایی به آن توجه داشته باشند این است که از این ظرفیت‌ها می‌توانند در توسعه اشتغال و معرفی محصولات تولیدی خود به سراسر کشور استفاده کرده و برای خود درآمدزایی کنند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر