logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آموزشگاه‌های آزاد، بازوی توانمند مهارت‌آموزی در کنار بخش دولتی هستند

آموزشگاه‌های-آزاد،-بازوی-توانمند-مهارت‌آموزی-در-کنار-بخش-دولتی-هستند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد به عنوان بازوی توانمند مهارت‌آموزی در کنار بخش دولتی هستند، گفت: باید اهتمام بیشتری نسبت به کیفیت آموزش، تدوین استانداردهای آموزشی به‌روز و نیازسنجی آموزشی به عمل آید تا این آموزشگاه‌ها بتوانند نقش بسزایی در کنار بخش دولتی در مهارت‌آموزی ایفا کنند.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به اصلاحیه دستورالعمل سازمان متبوع در خصوص نحوه تشکیل و اداره آموزشگاه‌های آزاد مبنی برانجام نیازسنجی به منظور احصای اولویت‌های مهارت‌آموزی جهت ارائه مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، لیست نهایی رشته‌های اولویت‌دار جهت ارائه پروانه تاسیس در جلسه هیات نظارت استانی به تایید و تصویب رسیده و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ثبت‌نام متقاضی در غیر از رشته‌های اولویت‌دار ضمن بررسی شرایط متقاضی و دیگر شاخص‌های مربوطه، درخواست وی در هیات نظارت استانی، طرح و بررسی و پس از جمع‌بندی لازم، تصمیم نهایی توسط این هیات، اتخاذ می‌شود.

انصاری با بیان اینکه بخش عمده و مهمی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود، افزود: مخاطب این آموزشگاه‌ها در استان رو به افزایش است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: نظارت بر تشكيل، اداره و فعاليت‌هاي مؤسسات كارآموزي آزاد و صدور پروانه تاسيس براي آن‌ها، گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تمام رشته‌ها و نیازهای آموزشی مخاطبین و رفع نياز واحدهاي توليدي و خدماتي به نيروي ماهر و متخصص در حد انجام كارهاي خاص، ایجاد اشتغال پایدار و ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته،كشف استعدادها و قابليت‌هاي انساني در اعطای مجوز از مزایای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش غیردولتی است که موجب شده تا تعداد آموزشگاه‌های آزاد، روزبه‌روز افزایش یابد.

وی افزود: طی یک سال گذشته یک میلیون و 81 هزار و 940 نفر- ساعت معادل 4 هزار و 899 نفر- دوره تحت آموزش‌های بخش غبردولتی در استان زنجان قرار گرفته‌اند.

انصاری یادآور شد: هم‌اکنون در مجموع 114 کارگاه آموزشی دولتی و 125 کارگاه و موسسه آموزشی غیردولتی فعال در استان وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اصلاح دستورالعمل، مجوز جدید در صورت وجود متقاضی تحت شرایط ویژه‌ای صادر می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر