logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۲۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره مرتع منابع طبیعی زنجان:

میزان دام موجود در استان زنجان 2 برابر ظرفیت مراتع است

میزان-دام-موجود-در-استان-زنجان-2-برابر-ظرفیت-مراتع-است
رئیس اداره مرتعِ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: میزان دام موجود در سطح این استان بیش از یک میلیون و 383 هزار راس بوده که این میزان تقریباً 2 برابر ظرفیت مجاز مراتع استان است.

سعید حسنلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مجموع مساحت مراتع استان زنجان یک میلیون و 137 هزار و 60 هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 95 درصد سطح مراتع استان، ممیزی شده و بهره‌برداران آن‌ها شناخته شده‌اند، از بهره‌برداران تقاضا می‌شود نسبت به تمدید پروانه‌های مرتع‌داری خود اقدام کنند.

حسنلو افزود: طبق اطلاعیه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، صاحبان پروانه‌های چَرا به منظور درخواست تهیه طرح مرتع‌داری خود تا پایان سال 1400 فرصت دارند.

رئیس اداره مرتعِ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بر این اساس، پروانه‌های صادر شده چَرای دام (طرح مرتع‌داری) تا پایان سال جاری، حداکثر تا پایان سال 1400 باید منجر به طرح اجرایی مرتع‌داری شوند و در غیر این صورت فاقد اعتبار خواهند بود.

وی اظهار داشت: صاحبان پروانه چرا می‌توانند در مدت زمان باقیمانده جهت درخواست تهیه طرح مرتع‌داری به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها مراجعه کنند.

حسنلو یادآور شد: اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی از محل اعتبارات سال 99 و احاله مدیریت در سطح 286 هزار هکتار از مراتع استان از مهمترین برنامه‌های مرتع‌داری در سال جاری است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر