logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۷۲۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون نظام مهندسی معدن ایران:

ماشین آلات به روز معدنی از روسیه وارد کشور می‌شود

ماشین-آلات-به-روز-معدنی-از-روسیه-وارد-کشور-می‌شود
معاون نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری به روسیه در حوزه معدن گفت: براساس این تفاهم نامه به دبنال واردات ماشین آلات معدنی به روز هستیم.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تعداد معادن استان زنجان امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است اظهار کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های معادن به خوبی استفاده کنیم میزان اشتغال در مناطق محروم افزایش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه متاسفانه از لحاظ تکنولوژی و ماشین آلات معدنی در کشور ضعف داریم عنوان کرد: دسترسی به ماشین آلات معدنی به روز در داخل کشور نداریم و اکثر ماشین آلات معدنی نیز وارداتی هستند.

معاون نظام مهندسی معدن ایران از انعقاد تفاهم نامه ایران با روسیه خبرداد و ابراز کرد: یکی از بند‌های این تفاهم نامه در مورد واردات ماشین معدنی به روز به کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشور روسیه در حوزه ساخت ماشین آلات معدنی پیشرو است و درصدد تامین ماشین آلات مورد نیاز کشور از روسیه هستیم بیان کرد: بیش از 90 درصد اجرای این تفاهم نامه قطعی است.

کشاورزی خاطر نشان کرد: کارگروه دوجانبه در خصوص این تفاهم نامه تشکیل شده و قطعا موضوع واردات ماشین آلات معدنی از روسیه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرآوری مواد نادر خاکی از جمله لیتیوم ، نیکل، کبالت و غیره جزو دغدغه‌های اصلی قرار گرفته است عنوان کرد: در این راستا قرارداد‌هایی با شرکت‌های تهیه و توزیع و همچنین شرکت‌های دانش بنیان بسته شده است.

رئیس نظام مهندسی استان زنجان خاطر نشان کرد: بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان نیز به این موضوع ورود کردند که در فرآوری مواد معدنی خاص فعالیت کنند.

زنجان

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی کشور این موضوع را جزو محورهای اصلی برنامه‌های خود قرار داده است ابراز کرد: در این راستا یک نمایشگاه بین‌المللی توسط نظام مهندسی کشور به صورت تخصصی برگزار خواهد شد.

معاون نظام مهندسی معدن ایران در مورد وضعیت فرآوری مواد معدنی کمیاب گفت: در این راستا دانش ما در کشور ضعیف است اما با ورود شرکت‌های دانش بنیان قطعا وضعیت رو به رشد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: نظام مهندسی کشور کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه استحصال لیتیوم تشکیل داده است.

کشاورزی با اشاره به اینکه درصدد ارتقای تکنولوژی فرآوری معدنی کشور هستیم خاطر نشان کرد: در این راستا با کشورهای مختلفی ارتباط داریم و به دنبال انتقال تکنولوژی جدید و به روز معدنی به کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد توسعه فناوری در حوزه صنعت معدن هستیم تا این بخش در کشور به عنوان نقطه اتکای اقصادی کشور باشد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر