logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۷۲۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خبر داد؛

بیماران زمینه‌ای و کودکان زیر 5 سال در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا

بیماران-زمینه‌ای-و-کودکان-زیر-5-سال-در-اولویت-دریافت-واکسن-آنفولانزا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: بیماران زمینه‌ای و کودکان زیر 5 سال در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: هنوز دستورالعملی برای توزیع واکسن آنفولانزا به استان‌ها اعلام نشده است اما روال اینگونه است افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا کودکان زیر 5 سال و کادر بهداشت و درمان که با بیماران سرو کار دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری آنفولانزا در فصل سرد سال طبیعی است، افزود: رعایت نکات ساده بهداشتی از درگیری دیگران با آن جلوگیری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: دوره‌های آموزشی پیشگیری و درمان این بیماری در استان انجام و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: بیماری آنفولانزا حدو دو تا سه هفته در هر دوره تداوم دارد و با رعایت اصول ساده بهداشتی قابل پیشگیری است.

قزلباش گفت: افراد بالای 65 سال، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماران کلیوی و دیابتی و افرادی که سیتسم ایمین ضعیفی دارند می‌توانند این واکسن را تزریق کنند.

وی در خصوص رایگان بودن واکسن آنفولانزا برای افراد باردار نیز گفت: هنوز دستورالعملی در این زمینه اعلام نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنفولانزا بیماری حاد تنفسی است که با تب، سرفه، سردرد، گلو درد همراه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: با پیش‌بینی‌های انجام شده در زمان مقرر واکسن در استان توزیع می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر