logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۷۲۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

تمام مراکز تحت پوشش بهزیستی استان زنجان در قرنطینه کامل هستند

تمام-مراکز-تحت-پوشش-بهزیستی-استان-زنجان-در-قرنطینه-کامل-هستند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمام مراکز تحت پوشش این اداره کل دارای بخش‌های قرنطینه بوده و سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها اجرا می‌شود.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ  مشکلی نسبت به شیوع بیماری کرونا در مراکز بهزیستی مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ورود و خروج افراد در مراکز، بسیار محدود شده و افراد جدیدی که پذیرش شده‌اند 14 روز در بخش قرنطینه، نگهداری می‌شوند.

محمدی در خصوص حساسیت‌های ایجادشده برای نگهداری مراکز تصریح کرد: مراکز نگهداری سالمندان و معلولان از حساسیت بیشتری برخوردار بوده که در این راستا مرخصی‌ها را به حداقل رسانده و ورود و خروج افراد و پروتکل‌های بهداشتی نیز به شدت رعایت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمام مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، مراکز خدماتی و توانبخشی دارای کادر مراقبتی، پزشکی و درمان هستند.

وی افزود: این پرسنل نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا همگام با مدافعان سلامت، سنگر را حفظ کرده و در حال خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

این مسئول با بیان اینکه در ماه محرم، شاهد افزایش نذورات مردمی هستیم، گفت: جهت رعایت مسائل بهداشتی، پذیرش نذورات گرم در مراکز بهزیستی ممنوع است.

محمدی خاطرنشان کرد: نذورات غیرنقدی و اقلام خشک نیز با رعایت 7 تا 14 روز نگهداری در قرنطینه و ضدعفونی، پذیرفته می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کمک‌های غیرنقدی شامل اقلام و جیره‌های خشک غذایی و نذورات هیات‌های مذهبی و خیرین توسط ادارات بهزیستی شهرستان‌ها دریافت می‌شود.

وی اظهار داشت: کمک‌هزینه معیشتی برای افراد نیازمند و جامعه هدف، اقلام کمک‌آموزشی و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان مراقبت می‌شوند بخشی از اقدامات برای جامعه هدف است.

محمدی افزود: طبق برنامه‌ریزی، امسال در مجموع ۱۱۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر