logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۷۲۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

قبول نمی‌کنم عده‌ای با رفتن به سفر استان را آلوده کنند

قبول-نمی‌کنم-عده‌ای-با-رفتن-به-سفر-استان-را-آلوده-کنند
استاندار زنجان گفت: قبول نمی‌کنم و اجازه نمی‌دهم که عده‌ای با رفتن به سفر استان را آلوده کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی عصر امروز در جلسه مشترک ستاد کرونای استان زنجان و شورای آموزش و پرورش، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: در زمان کرونا آموزش تعطیل نبود و معلمان چندین برابر آموزش حضوری زحمت کشیدند که باید از این اقدام قدردانی کرد.

وی افزود: کار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیز چندین برابر شده است چرا که ضمن ارائه آموزش‌های لازم، مراقبت‌های لازم از سلامت دانش‌آموزان نیز انجام شود.

این مسئول یادآور شد: یوم‌العباس زنجان امسال نیز زبانزد کشور شد که جای تقدیر از هئیات مذهبی و دست اندرکاران

استاندار زنجان گفت: در شهرستان‌های ابهر و خدابنده شیب ابتلا به کرونا افزایش یافته و در مابقی شهرها نیز با کندی این شیب به سمت افزایش است.

حقیقی با اشاره به اینکه این افزایش نشان دهنده این است که برخی‌ها با مسافرت رفتن و برخی‌ها نیز با عدم رعایت پروتکل‌ها موجب افزایش بیماری در استان شده‌اند، افزود: قبول نمی‌کنم که عده‌ای با رفتن به سفر استان را آلوده کنند.

وی تصریح کرد: صراحتا از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم نحوه بیمار شدن افراد دقیق مشخص شده و بانیان این کار باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: همه هئیت‌های مذهبی استان در برابر پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا تمکین کردند اما عده‌ای با رفتن به سفر وضعیت را به قرمز تبدیل کردند.

استاندار زنجان تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه مدارس با تایید مرکز بهداشت باز بوده و در هر کلاس حداکثر باید 10 نفر حضور داشته باشد.

حقیقی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید ملزم به استفاده از شبکه شاد شوند، خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد کرونا باید مورد توجه در بازگشایی مدارس باشد.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان و معلمان با هر علامتی از کرونا نباید در مدارس حضور یابند و باید آموزش‌های لازم در خصوص خود مراقبتی به دانش‌آموزان ارائه شود.

این مقام مسئول گفت: برای بازگشایی مدارس باید همه شرایط در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار زنجان برضرورت رعایت عدالت آموزشی در همه مناطق استان تاکید کرد و گفت: کسانی که توان ارتباط گیری مجازی ندارند باید پک‌های آموزشی در اختیار این قشر قرار گیرد.

حقیقی یادآور شد: روزی 300 هزار ماسک با نصف قیمت در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و در صورت نیاز بیشتر ماسک مورد نیاز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید با آموزش و پرورش همکاری کنند، افزود: آنچه قابلیت اجرایی شدن دارند، به صورت جدول نهایی شده و از سوی استاندار ابلاغ شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر