logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۷۲۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

آغاز به کار مدارس استان زنجان از فردا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

آغاز-به-کار-مدارس-استان-زنجان-از-فردا-با-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس استان زنجان از 15 شهریور ماه سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش موج رسا; ابراهیم رفیعی در جلسه مشترک ستاد کرونای استان زنجان و شورای آموزش و پرورش، با اشاره به پروتکل‌های ارائه شده در خصوص آغاز مدارس در سال جدید، اظهار داشت: مدارس بر اساس پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های ارائه شده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان ورزش انفرادی و زنگ تفریح ضروری است، افزود: دانش‌آموزان به نحوی گروه‌بندی می‌شوند که بین درس آنها در روزهای تعطیل فاصله نیفتاد.

این مسئول افزود: آموزش غیر حضوری در بستر شبکه شاد و شبکه‌های مختلف تلویزیونی فراهم و بسته‌های یادگیری خود آموز ویژه مناطق دور افتاده توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه شبکه‌سازی‌ و بررسی دقیقی از وضعیت استان انجام و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است، افزود: شبکه ارتباطی فراگیر با عنوان شاد ایجاد و ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام همه مدارس انجام و کتب درسی توزیع شده است و هیچ کتابی در انبارهای آموزش و پرورش موجود نیست.

وی با بیان اینکه نحوه حضور معلمان در مدارس تعیین و ضد عفونی مدارس برای فردا به عنوان آغاز سال تحصیلی انجام شده است، افزود: مدیران مدارس موظف به رعایت همه دستورالعمل‌های اعلامی هستند.

این مسئول تصریح کرد: زمان درس برای هر کلاس 35 دقیقه و زمان تفریح نیز 10 دقیقه پیش‌بینی شده است و آموزش حضوری باید مورد توجه همه مدارس در کشور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: 50 درصد مدارس در روستاهای کم جمعیت قرار داشته و فقط در شهرهای زنجان و ابهر مدارس پر جمعیتی داریم که سیاست‌های توزیعی در این مدارس اعمال می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر