logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۷۲۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با آغاز تبلیغات کاندیداها؛

آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در زنجان/ رقابت متفاوت کاندیداها در شرایط کرونا

آغاز-مرحله-دوم-انتخابات-مجلس-یازدهم-در-زنجان-رقابت-متفاوت-کاندیداها-در-شرایط-کرونا
با آغاز تبلیغات کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم طی چند روز آینده تکلیف یک کرسی باقی مانده از سهم استان زنجان در بهارستان مشخص خواهد شد.

به گزارش موج رسا; مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق اعلام وزارت کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری در 21 شهریور ماه برگزار خواهد شد تا تکلیف 11 کرسی باقی مانده بهارستان مشخص شود.

طبق تقوم مرحله دوم انتخابات، تبلیغات کاندیداها از امروز آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت تا بعد از یک روز سکوت تبلیغاتی، انتخابات در 21 شهریور ماه برگزار شود.

از استان زنجان حجت‌الاسلام مهدی باقری و نبی اله باقری از حوزه انتخابیه زنجان و طارم به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که قرار است رقابت خود را از امروز در بستر فضای مجازی و همچنین یک برنامه سه بخشی در صدا و سیما آغاز کنند.

طبق اعلام مسئولان اجرایی انتخابات و همچنین مسئولان نظارتی، کاندیداها حق دایر کردن ستاد انتخاباتی، راه اندازی کارناوال و آن چیزی که باعث بروز تجمع شود، نخواهند داشت و تبلیغات به صورت یک برنامه نیم ساعته در صدا و سیما خواهد بود که در سه بخش پخش خواهد شد.

موضوعی که می‌توان در این مرحله از انتخابات به آن اشاره کرد، به وجود آمدن نوعی عدالت در تبلیغات است تا دیگر شاهد هزینه‌های میلیاردی در ستادهای انتخاباتی نباشیم.

همچنین کاندیدا می‌توانند با هماهنگی فرمانداران و بخشداران از طرفیتی که شهرداران و دهیاران ایجاد می‌کنند برای نصب تبلیغات خود استفاده کنند که البته باید دید در استان زنجان نسبت به این موضوع چه تصمیماتی اخذ کرده‌اند.

از 290 کرسی بهارستان سهم استان زنجان پنج کرسی بوده که چهار نماینده به نام های مصطفی طاهری از حوزه زنجان و طارم، سیدالبرز حسینی از حوزه خدابنده، حجت‌الاسلام حسن شجاعی از حوزه ابهر، خرمده و سلطانیه و سیدمرتضی خاتمی از حوزه ایجرود و ماهنشان اکنون در مجلس حضور دارند که باید دید از بین حجت‌الاسلام مهدی باقری و نبی اله محمدی مردم به کدام یک اعتماد خواهند کرد.

گفتنی است که در مرحله نخست انتخابات حجت الاسلام مهدی باقری ۲۸۵۵۰ رای و نبی اله محمدی ۱۹۴۷۱ رای کسب کرده بودند و در این مرحله هر کاندیدایی که بیشترین رای را بیاورد راهی مجلس می‌شود.

طبق تاکید رئیس هیئت نظارت استان زنجان مرحله دوم انتخابات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نظارت ناظرین بهداشتی برگزار خواهد شد تا حتی تمرینی برای انتخابات ریاست جمهوری باشد یعنی اگر تا خرداد سال آینده ویروس منحوس کرونا ریشه کن نشود، بتوان انتخابات را به شکل جدید برگزار کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر