logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

تمام خدمات کتابخانه‌های عمومی زنجان به جز مطالعه در سالن‌ها در جریان است

تمام-خدمات-کتابخانه‌های-عمومی-زنجان-به-جز-مطالعه-در-سالن‌ها-در-جریان-است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تمام خدمات کتابخانه‌های عمومی در سطح استان در جریان بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فقط سالن‌های مطالعه بنا به تصمیمات ستاد کرونا استان به دلیل تجمع افراد در سالن‌ها تعطیل است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; افزود: عضوگیری، امانت دادن کتاب و دریافت کتاب‌های امانتی هم‌اکنون انجام شده و برنامه‌های فرهنگی نیز در بستر فضای مجازی به صورت الکترونیکی در جریان است.

وی تصریح کرد: هیچکدام از خدمات کتابخانه‌های عمومی، تعطیل نشده و فقط شکل ارائه خدمات، تغییر یافته است.

نیک‌بخش اظهار داشت: در صورت صدور مجوز ستاد کرونا امکان مطالعه با 30 درصد ظرفیت سالن‌ها برقرار می‌شود که این مهم بستگی به نحوه فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز اموزشی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه خطر شیوع ویروس کرونا در کتابخانه‌های عمومی، پایین‌تر از دیگر کراکز است، گفت: در صورت فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی، کتابخانه‌های عمومی نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا تعداد افراد حاضر در سالن‌های مطالعه، کمتر از کلاس‌ها است اما تمام این موارد بستگی به تصمیمات ستاد کرونا دارد.

وی بیان اینکه هم‌اکنون 97 باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر قیدار، یکی از طرح‌های نیمه‌تمام است که در مراحل پایانی قرار دارد و در صورت تکمیل در هفته دفاع مقدس یا حداکثر در هفته کتاب و کتابخوانی (آبان‌ماه) افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌بخش افزود: مجری این طرح، اداره کل راه و شهرسازی بوده و بهره‌برداری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی است که در صورت تحویل از سوی راه و شهرسازی، آماده بهره برداری هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: تجهیزات و نیروی مورد نیاز کتابخانه امام علی(ع) تامین و فراهم شده و در صورت اتمام عملیات، آماده بهره‌برداری هستیم.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر