logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۷۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بدون محدودیت در داروخانه‌های زنجان عرضه می‌شود

ماسک-و-مواد-ضدعفونی‌کننده-بدون-محدودیت-در-داروخانه‌های-زنجان-عرضه-می‌شود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه محدودیتی در توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان وجود ندارد، گفت: تمام هم‌استانی‌ها می‌توانند ماسک مورد نیاز خود را از داروخانه‌های استان تهیه کنند.

جواد تاج‌کی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تولید ماسک در استان افزایش یافته و وضعیت استان زنجان در این زمینه، متفاوت با سطح کشور است به‌گونه‌ای که حتی بعضی داروخانه‌ها در صورت موجود، ماسک را به صورت جعبه‌ای و بسته‌ای نیز توزیع می‌کنند.

وی در خصوص قیمت ماسک، خاطرنشان کرد: قیمت ماسک‌ها 2 نوع است که نوع اول، تمام‌اتوماتیک بوده که به قیمت 1300 تومان عرضه می‌شود.

تاج‌کی افزود: نوع دوم، ماسک‌های غیرصنعتی بوده که دستگاه دوخت آن‌ها تمام‌اتوماتیک نبوده و بخشی از آن توسط دست، دوخته می‌شود که این ماسک‌ها به قیمت 1500 تومان عرضه می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان تصریح کرد: تمام ماسک‌های توزیعی در سطح داروخانه‌های این استان، مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی بوده و تولیدکنندگان آن‌ها مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: تنها تفاوت ماسک‌ها در دستگاه دوخت آن‌ها است.

تاج‌کی در پاسخ به تامین ماسک مورد نیاز هیات‌های عزاداری در دهه اول محرم گفت: در راستای حفظ سلامتی تک‌تک مردم، اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش برای تمام هیات‌هایی که درخواست اقلام کرده بودند به میزان مورد نیاز توزیع شد و خوشبختانه هیات‌های عزاداری نیز همکاری بسیار مطلوبی در این زمینه داشتند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در خصوص زمان و نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا اظهار داشت: تاریخ دقیقی برای توزیع واکسن، مشخص نشده اما احتمال با ابلاغ سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت از هفته آینده توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: نحوه توزیع واکسن بر اساس دستورالعمل‌های سازمان غذا و دارو خواهد بود که اولویت با جامعه هدف مورد اشاره در دستورالعمل بوده و سپس مازاد واکسن برای سایر متقاضیان توزیع می‌شود اما تاکنون دستورالعمل خاصی ابلاغ نشده است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر