logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۷۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان:

سهامداران با بازار سرمایه، برخورد احساسی نکنند

سهامداران-با-بازار-سرمایه،-برخورد-احساسی-نکنند
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بازار سرمایه، توام با ریسک است، گفت: از سهامداران بازار سرمایه به‌ویژه سهامداران عادی و مبتدی انتظار می‌رود عمل و عکس‌العمل آن‌ها تحت تاثیر هیجانات، نوسانات و شایعات قرار نگرفته و برخورد احساسی با بازار سرمایه نداشته باشند.

اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; تصریح کرد: سهامداران باید برخورد حرفه‌ای با بازار داشته باشند چرا که در این صورت، شاهد رشد و توسعه بازار و به تبع آن رونق شرکت‌های تولیدی و خدماتی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه کانال‌ها و گروه‌های مختلف در فضای مجازی، مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار نیست، اظهار داشت: سهامداران، خبرهای موثق و مورد اعتماد را از کانال‌های رسمی و معتبر سازمان بورس اوراق بهادار پیگیری کرده و در صورت نیاز حتما در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که مردم با فروش مسکن و خودرو در بازار سرمایه، مشارکت کنند بلکه توصیه می‌شود از پس‌اندازهای مازاد خود در این بازار، سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار بورس به طور معمول در بلندمدت نتیجه می‌دهد، گفت: به افراد مبتدی و کسانی که ریسک‌پذیر نبوده و فرصت آموزش ندارند، توصیه می‌شود از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار بورس استفاده کنند.

وی اظهار داشت: 11 صندوق سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که 6 مورد، مختص افراد مبتدی است.

نجفی خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها بدون ریسک و با درآمد ثابت بوده که میزان سود آن‌ها چند درصد بالاتر از سود بانکی است.

وی، هدف صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تشکیل پرتفوی قوی و کسب سود برای سهامداران عنوان کرد و افزود: برخی صندوق‌ها به صورت سهامی بوده و مختص افراد ریسک‌پذیر است که درصد سرمایه‌گذاری در آن‌ها 60 به 40 است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: علاوه بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ابزار دیگر برای سهامداران، استفاده از سبدگردان‌های قانونی است که زیر نظر کارگزاری‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اشخاص عادی نمی‌توانند سبدگردانی کنند، تاکید کرد: حتی در صورت وجود قرارداد بین سهامدار و شخص سبدگردان نیز اختلاف بین آن‌ها در هیچ مرجعی قابل رسیدگی نیست.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر