logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۷۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن نمایش استان زنجان مطرح کرد؛

250 هنرمند زنجانی در انتظار بازگشایی فرهنگسراها/ کرونا تئاتر را به کما برد

250-هنرمند-زنجانی-در-انتظار-بازگشایی-فرهنگسراها-کرونا-تئاتر-را-به-کما-برد
رئیس انجمن نمایش استان زنجان گفت: در حال حاضر 250 هنرمند در عرصه تئاتر استان زنجان فعالیت می‌کنند که منتظر بازگشایی فرهنگسراها برای ادامه فعالیت هستند.

حسین نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا هنرمندان عرصه‌های مختلف با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و فعالیت همه هنرمندان تئاتر به تعطیلی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه تمرین‌های گروه نمایش استان به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، افزود: هنرمندان در هیچ جشنواره فرهنگی در سال جاری شرکت نکرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تئاتر محل ارتزاق برخی هنرمندان زنجانی است که شیوع کرونا زندگی آنها را نیز تحت تاثیرقرار داده و هیچ منبع درآمدی ندارند.

رئیس انجمن نمایش استان زنجان ادامه داد: با وجود اینکه در برخی شهرهای کشور فرهنگسراها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، اما در استان زنجان هیچ مجوزی برای فعالیت فرهنگسراها صادر نشده است.

نجفی برضرورت توجه به مشکلات هنرمندان جامعه به ویژه گروه‌های تئاتر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تئاتر در کمای کامل به سر می‎برد و هیچ حمایتی نیز از هنرمندان این رشته نمی‌شود.

وی یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های ماه محرم چند روزی فرهنگسراها بازگشایی شدند که می‌توان برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل‌ها اجازه فعالیت به هنرمندان را داد.

رئیس انجمن نمایش استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مکانی برای تمرین گروه های نمایشی وجود ندارد و این موضوع در پویایی گروه های هنری به ویژه تئاتر اثرگذار است.

نجفی افزود: هنرمندان به دلیل شیوع کرونا متضرر شدند و در هفت ماه گذشته هیچ تمرین و رویدادی در زمینه تئاتر برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه برخی هنرمندان دارای شغل دوم نیستند و در این زمینه بسیار متضرر شده اند، افزود: به گفته کارشناسان کرونا هنوز با ما خواهد بود و نباید به بهانه کرونا فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر