logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۷۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پس از فروکش کردن کرونا؛

تورهای گردشگری برای بازدید از کوه‌های رنگی ماهنشان برگزار می‌شود

-تورهای-گردشگری-برای-بازدید-از-کوه‌های-رنگی-ماهنشان-برگزار-می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بعد از پایان شیوع بیماری کرونا تورهای گردشگری و طبیعت گردی استان به سمت کوه‌های رنگی ماهنشان سوق داده می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سال گذشته پرونده کوه‌های رنگی ماهنشان به عنوان یکی پرونده‌های میراث طبیعی در تهران در شورای ثبت دفاع شد.

وی با بیان اینکه کوه‌های رنگی ماهنشان به عنوان یک اثر منحصربه فرد در کشور شناسایی شده است، افزود: این اثر به عنوان میراث طبیعی در کشور ثبت و ثبت آن به استان ابلاغ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود کوه‌های رنگی ماهنشان به عنوان میراث طبیعی جزئی از جاذبه‌های طبیعی استان قرار گرفته و نسبت به معرفی آن به عنوان یک جاذبه اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در گام بعدی تلاش می‌شود تا با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و برای این منطقه سرمایه‌گذار جذب شود، افزود: برنامه‌های گردشگری مهمی برای این جاذبه طبیعی پیش‌بینی می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: بعد از پایان شیوع بیماری کرونا تورهای گردشگری و طبیعت گردی استان به سمت کوه‌های رنگی ماهنشان سوق داده می‌شود و دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌‌های گردشگری استان در پکیچ‌های گردشگری خود بازدید از کوه‌های رنگی را در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در صورت استقبال از تورهای گردشگری، پکیچ‌های سرمایه‌گذاری تعیین و زیرساخت‌های گردشگری در آن منطقه آماده‌سازی می‌شود، افزود: تنها ثبت یک اثر کافی نیست و باید برنامه مدونی پیش‌‌بینی شود.

به گزارش موج رسا، ماهنشان به عنوان یکی از شهرستان‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که در 113 کیلومتری غرب زنجان قرار دارد، این شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی بیشماری است که کوه‌های رنگی معروفترین جاذبه این شهرستان محسوب می‌شود.

این کوه‌های منحصر به فرد به عنوان شگفت انگیزترین جاذبه طبیعی کشور است که در نام محلی به "آلا داغ لار" مشهور بوده و به عنوان رنگین کمان زمینی ماهنشان دارای رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید است که تماشای این منظره چشم هر انسانی را نوازش می‌کند.

با توجه به تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و در راستای ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور، کوه‌های رنگی ماهنشان پس از تشریفات قانونی در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر