logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۷۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان:

کاندیداهای مرحله دوم انتخابات به هیچ عنوان ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت/ تا این لحظه برای برگزاری انتخابات حضوری برنامه‌ریزی کردیم

کاندیداهای-مرحله-دوم-انتخابات-به-هیچ-عنوان-ستاد-تبلیغاتی-نخواهند-داشت-تا-این-لحظه-برای-برگزاری-انتخابات-حضوری-برنامه‌ریزی-کردیم
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس در زنجان گفت: کاندیداهای مرحله دوم انتخابات به هیچ عنوان ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت.

حسین میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در 21 شهریور ماه اظهار کرد: مقدمات انتخابات انجام شده و بخشی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه مجموعه نظارتی استان این آمادگی را دارد تا نظارت کامل و موثری را بر انتخابات مرحله دوم داشته باشد، ابراز کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا تغییراتی در برنامه‌های انتخابات پیش بینی شده که پروتکل‌هایی نیز برای برگزاری در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به وجود تغییرات در برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها عنوان کرد: دو جلسه در این خصوص با حضور کمیته تبلیغات، معاون سیاسی، رئیس هیئت نظارت استان و مدیرکل صدا و سیما داشتیم که قرار شده برنامه نیم ساعته شامل پنج دقیقه تیزر و 25 دقیقه ارائه برنامه برای این دو کاندیدا تهیه شود که سوالاتی از کاندیداها پرسیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه سه ساعته در بخش پخش خواهد شد، افزود: این سه بخش برنامه نیم ساعته صدا و سیما از طریق شبکه اشراق و رادیو پخش می‌شود.  

میرزاپور با اشاره به انجام هماهنگی و بررسی پخش این برنامه با حضور دو کاندیدا گفت: قرعه کشی نیز انجام شده که از روز جمعه صحبت های این دو کاندیدا روی آنتن صدا و سیما خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها به هیچ عنوان ستاد تبلیغاتی نخواهند داشت، بیان کرد: تبلیغات کاندیداها از طریق صدا و سیما و همچنین فضای مجازی خواهد بود که البته قرار شده این دو کاندیدا کانالهایی را مشخص کرده و به هیئت نظارت استان و همچنین ستاد انتخابات استان اعلام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به مدیریت این کانالها تاکید شده است، خاطرنشان کرد: ما با وجود بیماری کرونا باید یک الگویی از برگزاری انتخابات را ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو خواهیم داشت، اظهار کرد: تلاش ما این است که مرحله دوم انتخابات مجلس مانور و الگویی برای انتخابات ریاست جمهوری باشد یعنی اگر قرار بود انتخابات ریاست جمهوری را در شرایط کرونا برگزار کنیم این انتخابات تجربه ای برای انتخابات سال آینده باشد.

میرزاپور با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهم که مرحله دوم انتخابات الگویی برای کشورها و همچنین استانهای دیگر خواهد شد، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا تجربه مرحله دوم انتخابات مجلس را در اختیار سایر استانها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار دهیم.

وی در خصوص احتمال الکترونیکی برگزار کردن این مرحله از انتخابات نیز گفت: تا این لحظه شورای محترم نگهبان چیری به ما اعلام نکرده است و آنچه ما در دنبال می‌کنیم برگزاری انتخابات به صورت حضوری است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله انگشت زدن در هنگام رای دادن حذف شده است، خاظرنشان کرد: برگزاری انتخابات با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی و نظارت ناظران بهداشتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته باید گفت که مجموعه شبکه نظارت انتخابات آماده برگزاری هر نوع انتخاباتی را دارد یعنی از نظر نیروهای متخصص و آموزشها آمادگی لارم را داریم اما هنوز شورای نگهبان به این موضوع که انتخابات الکترونیکی صحت لازم را دارد، نرسیده است.

به گزارش موج رسا؛ حجت الاسلام مهدی باقری و نبی اله محمدی از حوزه زنجان و طارم به مرحله دوم انتخابات مجلس راه یافتند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر