logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

زنجانی‌ها به یاد خطبه‌خوان اسیر و اسوه صبر کربلا سوگواری کردند

زنجانی‌ها-به-یاد-خطبه‌خوان-اسیر-و-اسوه-صبر-کربلا-سوگواری-کردند
مردم مومن و دلداده پایتخت شور و شعور حسینی همزمان با یازدهم محرم، سالروز حرکت کاروان اسرا که به یوم‌الزینب مشهور است به یاد قدم‌های خسته خطبه‌خوان اسیر و اسوه صبر کربلا به عزاداری پرداختند.

به گزارش موج رسا; عزاداران مسجد زینبیه اعظم زنجان همه‌ساله در یازدهم محرم در قالب حرکت دسته عزاداری از مقابل این مسجد تا امامزاده سیدابراهیم(ع) در سوگ شهدای کربلا و مصائب وارده به اهل بیت(ع) به عزاداری پرداخته و کمال شور و شعور حسینی را تجلی می‌بخشیدند اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و اعلام ستاد ملی این بیماری مبنی بر ممنوعیت دسته‌روی، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اطراف مسجد زینبیه اعظم جایگزین دسته عزاداری شد.

عاشقان و دلدادگان اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت از عصر تا حوالی غروب امروز در اطراف مسجد زینبیه اعظم گرد آمده و با مداحی مادحین به یاد مصیبت‌های وارده بر اهل بیت(ع) به سوگواری پرداختند.

به گفته فرید احدیان، مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان 35 مکان در قالب برپایی چادر برای جمع‌آوری نذورات مردمی و همچنین با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان 5 مکان نیز برای ذبح قربانی و اجرای طرح نیابتی قربانی پیش‌بینی شده بود.

به گزارش موج رسا؛ با اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای روباز و با فاصله اجتماعی و همچنین ممنوعیت حرکت دسته عزاداری در دهه اول محرم، هیات‌های مذهبی استان زنجان ضمن دریافت مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی و تایید دانشگاه علوم پزشکی استان، تمام موارد ابلاغی را رعایت کرده و با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، الگوی جامعه قرار گرفتند.

همچنین در این راستا مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها در هشتم محرم نیز طبق سنوات گذشته برگزار نشد و توزیع 110 هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه، جایگزین این حماسه عظیم شد.//آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر