logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۷۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

استقبال خوب فعالان بورس از دارا دوم/ برای رونق بازار سرمایه باید بساط سیگنال فروشی را برچید

استقبال-خوب-فعالان-بورس-از-دارا-دوم-برای-رونق-بازار-سرمایه-باید-بساط-سیگنال-فروشی-را-برچید
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: روند بازار سرمایه افزایشی پیش‌بینی می‌شود و استقبال نسبتا خوبی از دارا دوم شده است.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پذیره‌‌نویسی صندوق پالایشی یکم با توجه به کاهش ارزش برابری دلار با سایر ارزها در سطح جهانی و روند افزایشی قیمت نفت، کشف واکسن کرونا، برگشت رونق به بازارهای جهانی، موجب شد تا قیمت جهانی فلزات از جمله مس، قیمت نفت را تحت‌‌الشعاع قرار داده و پیش‌‌بینی روند افزایشی است.

وی با بیان اینکه تخصیص مورد نظر وزارت نفت بابت خوراک و تغییر میانگین پایه از میانگین منطقه به میانگین فروش نفت کشور موجب افزایش سودآوری شرکت‌ها شده است، ادامه داد: با توجه به افت شدید قیمت‌ها و پایه قیمت در پالایشگاهی‌ها از جمله پالایشگاه اصفهان که قیمت از 5 هزار و 200 به  3 هزار و 500 کاهش یافت، بازار رو به روندی پیش‌‌بینی می‌‌شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با توجه به مسائل ذکر شده روند بازار سرمایه افزایشی پیش‌بینی می‌شود و استقبال نسبتا خوبی از دارا دوم شده است.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نوسات امروز بازار سرمایه، گفت: در ابتدای بازار امروز سهم‌ها از صف خرید به صف فروش رسیدند اما اواخر بازار، حجم معاملات به 31 هزار میلیارد تومان رسید که در چند ماه گذشته کم سابقه بود.

محمودی اصل تصریح کرد: با نگاهی به بازار سرمایه می‌توان متوجه شد که بخشی از خروجی‌‌ها حقیقی به بازار برگشته‌اند اگر چه این التهابات مناسب نبوده و برخی‌ها را نگران کرده و توان حضور در چنین بازار پر ریسکی را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه امروز هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد کشور به وجود نیامد و دلار نیمایی به قیمت 20 هزار تومان رسید اما شاهد نوساناتی در بازار سرمایه بودیم، افزود: ضروری است برای رونق بازار سرمایه بساط سیگنال فروشی برچیده و با این پدیده مقابله شود چرا که اتفاقات نا مناسبی را در بورس رقم می‌زند.

این استاد دانشگاه برضرورت ارائه آموزش‌‌های لازم برای ورود افراد جدید به بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: عدم آشنایی کافی به بازار سرمایه از سوی برخی افراد موجب می‌‌شود تا ورودی‌ها جدیدی‌‌ با مشکلات و ترس مواجه شوند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در یک ماه گذشته از 5 مرداد تا 5 شهریور 26 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان پول حقیقی به بازار بورس تزریق شد در حالی که خروج آن 15 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود، افزود: در یک ماه گذشته 11 هزار و 500 میلیارد تومان به بازار بورس تزریق شده است.

محمودی اصل با اشاره به سر رسید موعد تسویه کارگزارهای‌ها در اواخر شهریور ماه، گفت: با گذشت از ماه شهریور، در مهر ماه بازار بهتری را شاهد خواهیم بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر